Marka osobista a konto firmowe.
Marka osobista a konto firmowe to nie to samo!
Śledzisz porady od specjalistów marketingu, regularnie publikując posty, jednak dalej konto Twojej marki jest „małe”, a Ty nie masz już pomysłu, jak zachęcić odbiorców do aktywności? Obserwujesz spektakularne sukcesy i duże przyrosty innych osób na ich profilach i nie wiesz, dlaczego, mimo że stosujesz ich sposoby, to nie dzieje się tak u Ciebie?
Przede wszystkim, należy poruszyć jedną, bardzo ważną kwestię — konto firmowe nie działa jak marka osobista, na której z reguły łatwiej zbudować relację z odbiorcami, ponieważ regularnie się im pokazujemy, często także publikując tzw. „prywatę”.
Czerpiąc wiedzę z wpisów ekspertów od Instagrama, zapominamy także, że ich porady są skuteczne dla ich profilu, ich branży i ich celu. Innymi słowy, każda nisza wymaga znajomości własnej grupy docelowej oraz optymalizacji publikacji pod tym kątem.
Nie ma się też co oszukiwać, reklama stała się standardem — bez niej niestety niezwykle trudno jest wypromować swój profil, który zanika gdzieś w natłoku innych, promowanych publikacji.
ALE To nie powód, aby się poddawać! Skoncentruj się na wartości, jaką możesz dać odbiorcom oraz korzyściach dla swojej marki z obecności w social mediach, jednocześnie przestań tracić energię i nerwy na pogoń za liczbami, bo zauważ, że najpewniej Ty sam/a w prywatnym życiu rzadko dajesz polubienia firmowym wpisom, nawet jeśli ich treść jest dla Ciebie cenna. Skup się na stworzeniu planu, dodawaniu różnorodnej i ciekawej treści, systematyczności oraz reklamie. Nie zapomnij też, aby dostosować ton komunikacji i słownictwo do swojej branży — pamiętaj, że nie zawsze chwytliwe nagłówki są pożądane, a czasem mogą wręcz odebrać profesjonalizm.
A jeśli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu Twoich kanałów i docieraniu do grupy docelowej, zapraszamy!
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy