Marka_Facebook
|

Moja marka na Fanpage’u

Moja marka na Fanpage’u

Prowadząc firmowy Fanpage, nie zapominajmy o wprowadzaniu naszej marki do treści profilu. Często skupiając się na like i zaangażowaniu, boimy się mówić o naszych produktach i usługach. Tymczasem nasz odbiorca w końcu nie wie czym się zajmujemy i co sprzedajemy. Skupiając się wyłącznie na zaangażowaniu i relacjach nagle wprowadzając nasz produkt, użytkownik jest zaszokowany treścią. Tak więc, mów o swoich produktach i usługach, żeby klient wiedział czym się zajmujesz.

Sprzedaż oparta na relacjach

Nie wiem czy słyszałeś już, że sprzedaż w Internecie zależna jest od nawiązania relacji z Odbiorcą Twojego fanpage’a. Nie jest więc korzystne jeśli nachalnie sprzedajesz. Po pierwsze, Facebook obcina zasięgi i jeśli treść nie będzie interesująca dla fanów profilu, to zwyczajnie nie będzie pokazywana dalej. Swój zasięg budujesz dzięki reakcjom i  komentarzom.   Należy pamiętać, że ludzie nie lubią sprzedaży i jeśli będą czuli się naciągani, opuszczą Twój profil. Bez zaangażowanych fanów Twój fanpage nie będzie istniał. Ponadto przeciętny użytkownik Facebooka przychodzi tam po rozrywkę, odprężenie.

Jak znaleźć balans między brandem firmy, a nawiązywaniem relacji?

Idealną rozwiązaniem jest wprowadzanie marki i opowiadanie tak, aby zdobyć zaangażowanych użytkowników. Nie zbudujemy wizerunku marki, wystawiając kotki czy pieski i życząc miłego dnia.

Wiem, że boisz się, iż pisząc o firmie i jej produktach nie będzie miał zaangażowania. Brak polubień powoduje, że nie czujesz się dobrze i nie jesteś pewien czy treść jest dobra.

Pamiętaj, że ludzie kochają marki. Czy Apple lub Mercedes publikuje rzeczy nieistotne i błahe. Nie, oni już nie muszą. Klienci i tak będą czekać na nowy model samochodu czy telefonu. Twoim celem powinno być dążenie do tego punktu.

Jak to jednak zrobić?

Możesz być pewien, że klient, który nie ma potrzeby nie kupi od Ciebie produktu czy usługi. Co więcej jeśli będzie czuł narzuconą sprzedaż, ucieknie. Kupuje od razu, tylko wtedy jeśli ma potrzebę. Na przykład szuka akurat księgowej i Ty się pojawisz. Jeśli nie ma potrzeby, musisz ją w nim wywołać. Jak jednak to zrobić, jeśli na profilu nie będziesz pisać czym się zajmujesz? Jeśli nie przekazujesz informacji o firmie, a dbasz wyłącznie o relacje, nie będzie wiedział co sprzedajesz, a pojawienie się marki zostanie przyjęte z niechęcią. Jeśli będziesz w sposób ciekawy przedstawiać swój produkt, dbał o jakoś i różnorodność treści, grafikę, ciekawe aranżacje, zaskoczenie, zostanie to przyjęte przez niego pozytywnie i będzie Cię podglądał.

Moja marka na Fanpage’u

Jak wprowadzać brand  do fanpage’a i jednocześnie angażować? Czego nie robić?

✔Pisz o produktach w sposób ciekawy. Nie jak ja to nazywam – produktowy, czyli 14 lat na rynku, 5 oddziałów itd.

✔Nie spamuj po grupach, usługami i produktami. Seryjnie post za postem, z sekundowymi przerwami. Marginalizujesz znaczenie firmy. Jeśli już to robisz, zrób to w odstępach czasu, zmieniając treść postów lub pomyśl o reklamie.

✔Nawiązuj relację. Nie twórz barier, ja sprzedawca, ty klient. Nie stosuj opisów w postach np. szanowni państwo.

✔Pokaż „ludzką twarz” czyli wszystkie inicjatywy czy pomoc charytatywną.

✔Pokaż siebie jako eksperta, dziel się wiedzą  z Twojej branży, pokazuj z eventów, targów.

✔Pokazuj człowieka. Jeśli na fanpage’u pojawiają się ludzie staje się bardziej relacyjny. To człowiek tworzy relacje, nie produkty. To dlatego duże firmy, szukają ambasadorów czy freelancerów.

✔Dbaj o jakość postów i grafikę

✔Nie powielaj tematów. Jeśli podejmujesz coś ponownie, wprowadź nową wartość.

Ktoś mi powiedział, że zadawanie pytań w postach jest passe. Nie wiem czemu tak uważał. Ja myślę wręcz przeciwnie. Ludzie uwielbiają czuć się ważni i angażować się. Pytania i zapraszanie do dyskusji nie dość, że powiększa zasięg postów, to angażuje użytkowników. Oczywiście widziałam pytania sztuczne i mało przemyślane, gdzie od razu było widać, że zadaje je się po to, żeby rozmawiać, tylko zwiększyć zasięg. Twój fan to na pewno wyczuje.

Moja marka na Fanpage’u

Sztuką jest budowanie marki i mówienie o produktach i usługach przy jednoczesnym nawiązywaniu relacji.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *