coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media

Moja marka na Fanpage’u

O mnie /  Blog /  Moja marka na Fanpage'u
 
Marka_Facebook
Marka osobista i firmy, Social Media

Moja marka na Fanpage’u

  • Katarzyna
  • 14 kwietnia, 2018
  • moja marka, moja marka na facebooku

Moja marka na Fanpage’u

Prowadząc firmowy Fanpage, nie zapominajmy o wprowadzaniu naszej marki do treści profilu. Często skupiając się na like i zaangażowaniu, boimy się mówić o naszych produktach i usługach. Tymczasem nasz odbiorca w końcu nie wie czym się zajmujemy i co sprzedajemy. Skupiając się wyłącznie na zaangażowaniu i relacjach nagle wprowadzając nasz produkt, użytkownik jest zaszokowany treścią. Tak więc, mów o swoich produktach i usługach, żeby klient wiedział czym się zajmujesz.

Sprzedaż oparta na relacjach

Nie wiem czy słyszałeś już, że sprzedaż w Internecie zależna jest od nawiązania relacji z Odbiorcą Twojego fanpage’a. Nie jest więc korzystne jeśli nachalnie sprzedajesz. Po pierwsze, Facebook obcina zasięgi i jeśli treść nie będzie interesująca dla fanów profilu, to zwyczajnie nie będzie pokazywana dalej. Swój zasięg budujesz dzięki reakcjom i  komentarzom.   Należy pamiętać, że ludzie nie lubią sprzedaży i jeśli będą czuli się naciągani, opuszczą Twój profil. Bez zaangażowanych fanów Twój fanpage nie będzie istniał. Ponadto przeciętny użytkownik Facebooka przychodzi tam po rozrywkę, odprężenie.

Jak znaleźć balans między brandem firmy, a nawiązywaniem relacji?

Idealną rozwiązaniem jest wprowadzanie marki i opowiadanie tak, aby zdobyć zaangażowanych użytkowników. Nie zbudujemy wizerunku marki, wystawiając kotki czy pieski i życząc miłego dnia.

Wiem, że boisz się, iż pisząc o firmie i jej produktach nie będzie miał zaangażowania. Brak polubień powoduje, że nie czujesz się dobrze i nie jesteś pewien czy treść jest dobra.

Pamiętaj, że ludzie kochają marki. Czy Apple lub Mercedes publikuje rzeczy nieistotne i błahe. Nie, oni już nie muszą. Klienci i tak będą czekać na nowy model samochodu czy telefonu. Twoim celem powinno być dążenie do tego punktu.

eye 3245902 640 300x180 - Moja marka na Fanpage'u

Jak to jednak zrobić?

Możesz być pewien, że klient, który nie ma potrzeby nie kupi od Ciebie produktu czy usługi. Co więcej jeśli będzie czuł narzuconą sprzedaż, ucieknie. Kupuje od razu, tylko wtedy jeśli ma potrzebę. Na przykład szuka akurat księgowej i Ty się pojawisz. Jeśli nie ma potrzeby, musisz ją w nim wywołać. Jak jednak to zrobić, jeśli na profilu nie będziesz pisać czym się zajmujesz? Jeśli nie przekazujesz informacji o firmie, a dbasz wyłącznie o relacje, nie będzie wiedział co sprzedajesz, a pojawienie się marki zostanie przyjęte z niechęcią. Jeśli będziesz w sposób ciekawy przedstawiać swój produkt, dbał o jakoś i różnorodność treści, grafikę, ciekawe aranżacje, zaskoczenie, zostanie to przyjęte przez niego pozytywnie i będzie Cię podglądał.

Moja marka na Fanpage’u

Jak wprowadzać brand  do fanpage’a i jednocześnie angażować? Czego nie robić?

✔Pisz o produktach w sposób ciekawy. Nie jak ja to nazywam – produktowy, czyli 14 lat na rynku, 5 oddziałów itd.

✔Nie spamuj po grupach, usługami i produktami. Seryjnie post za postem, z sekundowymi przerwami. Marginalizujesz znaczenie firmy. Jeśli już to robisz, zrób to w odstępach czasu, zmieniając treść postów lub pomyśl o reklamie.

✔Nawiązuj relację. Nie twórz barier, ja sprzedawca, ty klient. Nie stosuj opisów w postach np. szanowni państwo.

✔Pokaż “ludzką twarz” czyli wszystkie inicjatywy czy pomoc charytatywną.

✔Pokaż siebie jako eksperta, dziel się wiedzą  z Twojej branży, pokazuj z eventów, targów.

✔Pokazuj człowieka. Jeśli na fanpage’u pojawiają się ludzie staje się bardziej relacyjny. To człowiek tworzy relacje, nie produkty. To dlatego duże firmy, szukają ambasadorów czy freelancerów.

✔Dbaj o jakość postów i grafikę

✔Nie powielaj tematów. Jeśli podejmujesz coś ponownie, wprowadź nową wartość.

Ktoś mi powiedział, że zadawanie pytań w postach jest passe. Nie wiem czemu tak uważał. Ja myślę wręcz przeciwnie. Ludzie uwielbiają czuć się ważni i angażować się. Pytania i zapraszanie do dyskusji nie dość, że powiększa zasięg postów, to angażuje użytkowników. Oczywiście widziałam pytania sztuczne i mało przemyślane, gdzie od razu było widać, że zadaje je się po to, żeby rozmawiać, tylko zwiększyć zasięg. Twój fan to na pewno wyczuje.

Moja marka na Fanpage’u

Sztuką jest budowanie marki i mówienie o produktach i usługach przy jednoczesnym nawiązywaniu relacji.

Udostępnij

Brak komentarzy

Pozostaw komentarz Anuluj odpowiedź

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • Wskaźnik ROI 27 stycznia, 2023
  • Marketing na Pinterest. 19 stycznia, 2023
  • Customer Experience. 17 stycznia, 2023
  • Punkty styku klienta z marką. 12 stycznia, 2023

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie
Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.
Ustawienia cookiesAkceptuję cookies
Zarządzaj zgodami

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT