Live

Jak zrobić live?

Tak sobie myślę, że młodszemu pokoleniu łatwiej jest występować publicznie, te tiktoki i Instagramy.
Młodzi ludzie są przyzwyczajeni do oceny i obeznani ze światem online.
Osobom nieco starszych nie jest już tak łatwo 😉 i mimo powszechności nadal wywołuje stres.
Ważne, zanim zaczniesz live:
✔ Przygotuj się do live. Napisz punkty, o których chcesz powiedzieć. Przygotowanie jest jednym z elementów zmniejszających stres przed wystąpieniem na żywo.
✔ Zastanów się, jaki cel ma mieć live. Czy chcesz budować rolę eksperta, widoczność czy sprzedawać. Jeśli sprzedawać, koniecznie przygotuj atrakcyjną ofertę i np. promocję z ograniczeniem czasowym. Często błędem jest robienie live i oczekiwanie sprzedaży, a nie mówienie o niej, tylko czekanie na klienta.
✔ Uzbrój się w cierpliwość, nie oczekuj, że jeden live sprzeda. Publiczność potrzebuje, żeby Cię poznać, zaufać i polubić. Wzbudzenie potrzeby zakupowej również trwa.
✔ Zadbaj o tło, oświetlenie, sprzęt i stabilne połączenie internetowe. Zaufanie budzi się również przez jakość.
Sprzęt który Ci się przyda:
  • Mikrofon – ja preferuje krawatowy Boya, jednak wiele smartphone ma już bardzo dobry dźwięk.
  • Statyw – nie trzymaj telefonu w ręce, wygląda to nieprofesjonalnie i ręka może Ci drżeć. W przypadku relacji lub filmów spontanicznych jest to dopuszczalne.
  • Smartphone, kamera lub aparat
  • Tło – czyste, biurowe, bez zbędnych rzeczy, bałaganu. Możesz dodać rośliny, półkę z książkami, baner, biurko, laptop.
  • Stabilne połączenie – możesz je przetestować na utworzonej przez Ciebie prywatnej, zamkniętej grupie na Facebooku.
✔ Poinformuj publiczność o live wcześniej, postem lub wydarzeniem. Zadbaj o widoczność informacji. Możesz udostępnić w grupach na Facebooku lub zrobić reklamę.  Na wiele live ludzie nie przychodzą, bo nie wiedzą o nich.
✔ Wybierz termin i temat interesujący dla Twojej grupy odbiorców. Pamiętaj, że wszyscy mamy ograniczony czas, takich live jest dużo i musimy wybierać. Zastanów się, co przyciągnie klienta do Ciebie.

Live możesz przeprowadzić:

  • Na wydarzeniu na Facebooku:
  • Bezpośrednio na Facebooku lub Instagramie lub YouTube.
  • W relacji na Instagramie
  • W przypadku LinkedIN musisz prosić o zgodę ich Twórców. Zgoda udzielana jest po spełnieniu warunków, czyli odpowiedniego aktywności, contentu i liczby obserwujących i zawsze rozpatrzona pozytywnie.

Programy do live:

Darmowe: 

(możesz zapraszać gości)

  • StreamYard
  • Be.live

Płatne 

  • Zoom (40 minut za darmo) można nagrywać
Każdy zaczynał i nie wszystko musi być perfekcyjne. Zrobione jest lepsze od perfekcyjnego.
A jeśli potrzebujesz merytorycznego przygotowania do live, zapraszam do konsultacji.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *