Optymalizacja profilu na Instagramie. Zadbaj o bio, zdjęcie profilowe i linki!

Profil na Instagramie to wizytówka Twojej marki, a odpowiednio zoptymalizowany może przyciągać nowych obserwujących i budować silną, autentyczną relację z nimi.

O tym, że wartościowy, różnorodny content, spójna identyfikacja wizualna oraz ciekawa grafika lub filmy są ważne, wspominaliśmy już wiele razy. Jednak dużo osób zapomina o podstawowych elementach, które widoczne są na pierwszy rzut oka — mowa o zdjęciu profilowym, biogramie oraz opisie. Na co zwrócić uwagę? 👇👇

💭 Bio — opis powinien być krótki, ale treściwy. Wykorzystaj do maksimum dostępne 150 znaków, aby przedstawić, kim jesteś i co oferujesz. Użyj słów kluczowych, które najlepiej opisują Twoją działalność. Możesz dodać emoji, aby uczynić tekst bardziej atrakcyjnym. Dla firm warto umieścić także informację o lokalizacji lub branży.

💭 Zdjęcie profilowe — to pierwsza rzecz, którą zauważą odbiorcy. Wybierz zdjęcie, które jest wyraźne i dobrze oddaje Twoją osobowość lub firmę. Dla marek osobistych dobrze sprawdza się uśmiechnięta twarz na neutralnym tle, natomiast dla firm logo w odpowiednich proporcjach. Pamiętaj, aby zdjęcie było dobrze widoczne również w małym rozmiarze, gdyż tak jest wyświetlane w większości miejsc na Instagramie.

💭 Linki — Instagram umożliwia dodanie linków w bio. Może to być link do Twojej strony internetowej, sklepu online, bloga lub innego, ważnego miejsca, które chcesz promować. Jeżeli masz wiele takich miejsc, to skorzystaj z narzędzi jak Linktree, które umożliwiają tworzenie jednego linku prowadzącego do różnych zasobów — ale uwaga! Więcej nie zawsze znaczy lepiej, zbyt duża ilość linków może wprowadzić odbiorców w zagubienie i zniechęcić do akcji. Pamiętaj również, aby regularnie aktualizować link w zależności od bieżących kampanii czy promocji.

Właściwie uzupełniony profil na Instagramie wspiera budowanie marki — zarówno osobistej, jak i firmowej. Warto więc poświęcić czas na uzupełnienie podstawowych informacji, które dadzą odwiedzającym obraz, kto kryje się za tym kontem, jaką ma misję oraz czym się zajmuje.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *