Bezpiecznie w sieci!
Dużo mówi się o promocji oferty, czy marki lub o sprzedaży usług i produktów, jednak mało kto wspomina o podstawach, czyli bezpieczeństwie.
Funkcjonowanie w sieci jest obecnie nieodłącznym elementem naszej codzienności, zarówno prywatnej, jak i zawodowej — i tak samo, jak nie chciałbyś/chciałabyś, aby ktoś nieproszony zaglądał Ci przez okno do mieszkania, tak z pewnością nie życzysz sobie, by i w Internecie ktoś naruszał Twoją prywatność.
Stwórz mocne hasła — takie, które będą trudne do odgadnięcia, unikaj więc numeru telefonu, imienia, daty urodzin oraz innych, łatwodostępnych danych. Niech to będzie kombinacja wielkich i małych liter, cyfr oraz znaków specjalnych.
Korzystaj z dwuetapowej autoryzacji — wiele serwisów oferuje taką możliwość, dzięki której przykładowo musisz potwierdzić logowanie na innym urządzeniu lub koncie.
Unikaj dzielenia się wrażliwymi danymi w wiadomościach — w miarę możliwości nie wysyłaj nikomu, nawet zaufanej osobie cennych informacji jak np. hasła, loginy. Nigdy nie wiesz, czy z zewnątrz ktoś nie śledzi konwersacji.
Nie otwieraj nieznanych linków lub załączników — zwłaszcza od nieznanych użytkowników lub tych, które otrzymasz w wiadomości mailowej.
Nie wchodź na strony, które przeglądarka oznacza jako niebezpieczne — algorytm może wykrywać potencjalne zagrożenia.
Aktualizuj oprogramowanie — a szczególnie antywirusowe.
Sprawdzaj uprawnienia — weryfikuj, jakie aplikacje i strony mają dostęp do Twoich kont. Ogranicz tę listę jedynie do niezbędnych.
Regularnie zmieniaj hasła — pamiętając, aby były skomplikowane.
Jeśli masz pracowników, to przypominaj im, aby dbali o bezpieczeństwo firmy w sieci — a gdy dany pracownik, który miał dostęp do konta, odejdzie z pracy, koniecznie zmień loginy.
Działając zgodnie z tymi zasadami, możemy znacząco zwiększyć bezpieczeństwo naszych kont w mediach społecznościowych. Pamiętajmy, że ochrona online jest kluczowa, zarówno dla naszych prywatnych danych, jak i biznesowych.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy