Autentyczna, marka osobista – jak ją budować
Definicja marki osobistej
Marka osobista to suma postrzegania nas przez innych. Świadoma swoich wartości, cech w tym minusów. Strategicznie komunikująca misję i wartości. Autentyczna co powoduje, że wizerunek jest silny, spójny i ciężko go zniszczyć. Jest tym co myślą, mówią na Twój temat inni.
Misja autentycznej marki osobistej
Realizacja potrzeb twojego Klienta, powinna wynikać z autentycznej misji.
Odbiorcy wiedzą gdy sprzedajesz czy budujesz w innych celach swoją markę, bo wierzysz, autentycznie chcesz pomóc lub gdy robisz to bo musisz, nie wierzysz w swój produkt lub co gorsze nie lubisz. Odbiorcy też widzą gdy budujesz markę w celu zaspokojenia własnych potrzeb, braków, swojej próżności i egoizmu.
A bez ludzi nie ma sprzedaży.
Rdzeń autentycznej marki osobistej
Jak mam pokazać się w Internecie?
Jeśli zastanawiasz się nad tym pytaniem, to znaczy, że nie masz lub nie znasz tożsamości marki. Powody mogą być różne, brak wiary w siebie, produkt, usługę lub przekonanie, że trzeba kreować markę. Silna marka wierzy w swoją usługę czy produkt. Jest oparta o autentyczne cechy i spójna. Świadomie komunikuje. Odbiorcy wyczują fałsz, nadmiar. Dlatego rdzeń tożsamości powinien być autentyczny. Komunikacja firmy oparta o autentyczne cechy i spójna z tym co Odbiorca widzi w Internecie oraz w rzeczywistości. Jeśli Ty nie wierzysz w to, że Twój produkt, usługa są dobre, tobie nikt nie uwierzy. Jeśli Ty nie wierzysz w swoją wartość, wahasz się jak pokazać siebie w Internecie, to wahanie wyczuje odbiorca. Nie bój się pokazać autentycznych cech. Zrób analizę,w marketingu nazywaną SWOT czyli plusów i minusów marki oraz listę wartości marki i świadomie komunikuj je w Internecie.
Jeśli marka jest tym co myślą, mówią na Twój temat inni… jednak nie powinna się zaczynać od potrzeb odbiorców, żeby im się przypodobać. Sprzedaż nie jest budowaniem marki. Marka zaczyna się od wnętrza, od dlaczego robisz to co robisz i dlaczego jesteś przekonany, że to jest ważne, wartościowe i w to wierzysz oraz Twoich wartości. Nie da się bez autentycznej wiary, pasji, entuzjazmu, wartości. To porywa tłumy. Marka zaczyna się od Ciebie.
Wartości marki osobistej
Co jest Twoją wartością, czym się kierujesz w życiu i biznesie. Odkryj to, swoje wartości marki i komunikuj je słowem, gestem i obrazem. Moją wartością jest autentyczność. Jest to głębokie przekonaniem, które komunikuje.
Cechy wyróżniająca marki osobistej
Zachwyć swoją marką i porwij tłumy. Każdy z nas jest inny i ta różnorodność jest piękna. Jedni charyzmatyczni, inni refleksyjni, dowcipni, czy racjonalni. Tworzysz markę osobistą, znajdź wyróżniającą cechę. I odważ, tak odważ się ją pokazać. Nie naśladuj, poszukaj w swoich zasobach. Nie musisz krzyczeć żeby zachwycać. Historia pokazuje piękno w markach nieoczywistych i często wcale niegłośnych. Jednak autentycznych, spójnych i odważnie, komunikujących swoje cechy jak na przykład dla mnie prof. Bartoszewski czy Anna Dymna. To marki, które niczego nie udają, zapadają w pamięć.