Na czym polega technika ,,stopy w drzwiach”?

Technika „stopy w drzwiach” polega na poprzedzeniu większej prośby mniejszą, a więc na rozpoczęciu relacji z klientem od niewielkiej prośby lub oferty, a następnie stopniowego zwiększania ich.

Jest to subtelna strategia, która opiera się na zasadzie konsekwencji, czyli skłonieniu kogoś do podjęcia większych zobowiązań na podstawie wcześniejszych, mniejszych działań.

W kontekście marketingu technikę „stopy w drzwiach” można wykorzystać, proponując klientom niewielkie, bezpłatne próbki produktów lub darmowe usługi. To daje im okazję do zapoznania się z marką i sprawdzenia oferty. Następnie, gdy zyskamy ich zainteresowanie oraz zaufanie, warto przedstawić większe, płatne produkty.

Metoda ta z pewnością ma zalety:

✔ pozwala skutecznie wzmocnić relację z klientem i budować zaufanie;
✔ zwiększa konwersję, gdyż klienci zadowoleni z pierwotnych pozytywnych doświadczeń, są bardziej skłonni do dalszych zakupów;
✔ pokazuje naszą pewność oferowanego produktu lub usługi.

Ważne jest, aby odpowiednio dostosować tę technikę do konkretnego biznesu i branży. Musimy uwzględnić nasze cele marketingowe, grupę docelową i dostępne zasoby, aby osiągnąć optymalne rezultaty.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *