Na czym polega technika ,,stopy w drzwiach”?
Technika „stopy w drzwiach” polega na poprzedzeniu większej prośby mniejszą, a więc na rozpoczęciu relacji z klientem od niewielkiej prośby lub oferty, a następnie stopniowego zwiększania ich.
Jest to subtelna strategia, która opiera się na zasadzie konsekwencji, czyli skłonieniu kogoś do podjęcia większych zobowiązań na podstawie wcześniejszych, mniejszych działań.
W kontekście marketingu technikę „stopy w drzwiach” można wykorzystać, proponując klientom niewielkie, bezpłatne próbki produktów lub darmowe usługi. To daje im okazję do zapoznania się z marką i sprawdzenia oferty. Następnie, gdy zyskamy ich zainteresowanie oraz zaufanie, warto przedstawić większe, płatne produkty.
Metoda ta z pewnością ma zalety:
pozwala skutecznie wzmocnić relację z klientem i budować zaufanie;
zwiększa konwersję, gdyż klienci zadowoleni z pierwotnych pozytywnych doświadczeń, są bardziej skłonni do dalszych zakupów;
pokazuje naszą pewność oferowanego produktu lub usługi.
Ważne jest, aby odpowiednio dostosować tę technikę do konkretnego biznesu i branży. Musimy uwzględnić nasze cele marketingowe, grupę docelową i dostępne zasoby, aby osiągnąć optymalne rezultaty.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy