Znajdź swoją niszę!
„Jeżeli konkurencji jest zbyt dużo, to znaczy,
że istnieje świetny potencjał do zagospodarowania
jego części dla siebie”.
-Lolson Zawadzki
Często przed rozpoczęciem działalności w określonej branży pojawiają się wątpliwości, czy czasem nie jest ona przepełniona, czy to ma w ogóle sens. Prawda jest taka, że trudno wymyślić przysłowiowe koło na nowo, zaproponować rewolucyjną usługę lub produkt, bo nawet jeśli jest pomysł, to niestety droga do jego realizacji jest zbyt kosztowna.
Jednak rynek jest pojemny! Zmieści w sobie wiele firm z jednej dziedziny. Cała sztuka polega na wyróżnieniu się, czyli stworzeniu unikalnej identyfikacji wizualnej, tonu komunikacji, prezentowanych wartości i misji. Ważne jest także precyzyjne określenie grupy docelowej (w tym celu warto stworzyć personę, a nawet kilka). I co istotne, a o czym wielu przedsiębiorców zapomina, to skoncentrować się na niszy!
Czym jest nisza?
To zawężenie grupy docelowej. O ile, o ile grupa docelowa to osoby, do których chcemy dotrzeć, a które spełniają określone kryteria, o tyle, nisza jest dokładnie doprecyzowanym, wąskim segmentem rynku.
Jak znaleźć niszę? Zwróć uwagę, na co jest popyt;
szukaj pasjonatów;
niech odzwierciedla ona Twoją misję i zainteresowania;
przeanalizuj działania konkurencji, czy dana nisza nie jest zbyt „obłożona”.
Jakie są przykładowe nisze? Sklep z żywnością dla osób nietolerujących glutenu;
marka odzieżowa dla kobiet w ciąży;
firma sprzedająca akcesoria do jazdy konnej.
Masz swoją niszę, czy raczej koncentrujesz się na bardziej ogólnej grupie klientów?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy
