Google

Jak Google może pracować dla Ciebie ?

Jak Google może pracować dla Ciebie ?

Nie pomyliłam tytułu :). Chciałam zwrócić uwagę na kilka moim zdaniem niedocenianych rzeczy.

Wizytówka Google

Bardzo mało popularna jeszcze forma reklamy, lecz ważna zarówno przy prezentacji firmy w Internecie, ale również brana pod uwagę przy pozycjonowaniu.  Wizytówka Google, możesz założyć ją pod tym linkiem:

https://www.google.pl/intl/pl_pl/business/

Wizytówka zostanie zweryfikowana i dostępna, po otrzymaniu kodu wysłanego na Twój adres przez Google i wpisaniu go przez Ciebie w odpowiednie miejsce.

wizytowka-google-1

wizytówka-google

Wizytówka pojawia się w Google przy wyszukiwaniu nazwy firmy. Ciekawą możliwością jest dodawanie aktualności w postaci postów, dzięki temu klient po wpisaniu nazwy Twojej firmy, widzi od razu aktualną ofertę, czy promocję. Wpisy dostępne są dwa tygodnie i dobrze jest za każdym razem dodawać nowe. Jeśli Google za darmo umożliwia promowanie tych usług, do dlaczego z tego nie skorzystać. Po każdym takim poście otrzymujesz maila,  ze statystykami odwiedzin i zachętę do dalszych działań. Widać więc jak bardzo Google zależy na tej opcji,  a używanie tego na pewno zostanie przez nich zauważone. 

Witryna internetowa Google

Szczególnie interesująca jest możliwość stworzenia witryny internetowej, która powstanie na adresie Google i będzie miała domenę (oprócz wybranej Twojej nazwy firmy) – business.site. Jest to alternatywa dla osób, których nie stać na zrobienie strony internetowej, a także kolejna forma promocji w Internecie. Co prawda to taki landing page, jednak ja zachęcam do intensywnej działalności w Google i korzystania z oferowanych przez nich usług, tym bardziej, że chcemy być widoczni na odpowiednich pozycjach.

 

Pamiętaj, adres firmy, nazwa strony oraz szczególnie numer telefonu musi być spójny z Twoją stroną oraz wizytówką i w każdym dodanym katalogu. Google to weryfikuje i ma to znaczenie dla pozycjonowania.

Google +

Jeden z  serwisów społecznościowych stworzony przez Google, ale mam wrażenie, że nie tak popularny jak Facebook czy Instagram, a szkoda :). Google również pomaga w pojawianiu się wpisów wśród naszych obserwatorów o ile, nie wyłączą powiadomień. Powiadomienia przy korzystaniu z komputerów stacjonarnych  może nie są tak imponujące, ponieważ pojawiają się w postaci dymka – dzwoneczka w narzędziach Google, czy na maila, ale w przypadku telefonów już tak, gdyż będą widoczne w aktualnościach, podobnie jak w przypadku subskrypcji z YouTube. Możemy dotrzeć do szerszej grupy i to za darmo, wystarczy, że publikujemy swoje wpisy w społecznościach i grupach. Jeśli Twój post będzie bardzo popularny, pojawi się w poleceniach Google.

Google + a pozycjonowanie

Wielokrotnie moje wpisy gdzie dodawałam adres danej strony jako odnośnik, pojawiały się w wynikach

Google Search Console

w opcji linków zewnętrznych prowadzących do witryny, a to oznacza, że ma to duże znaczenie dla pozycjonowania i według mnie największy wpływ w porównaniu z całym ruchem pochodzącym z serwisów społecznościowych, których oddziaływanie dla pozycjonowania określa się na 3-4 %.

Reasumując Google kładzie duży nacisk na rozwój swoich usług, proponując darmową ich promocję oraz dodatkowo poprawę pozycjonowania strony. Prawie każdy z nas ma już adres na „gmail” i duża część Google +, zachęcam więc , jeśli można,  to czemu nie skorzystać, że Google będzie dla nas pracować 😉

 

Podobne wpisy

2 komentarze

  1. Google moja firma umożliwia stworzenie własnej strony. Niestety przez to cierpi ruch do naszego serwisu. Trzeba bardzo mocno zastanowić się nad uruchomieniem takiegoż tworu. Z moich testów wynika iż nie warto tego mieć. Lepiej w mapach i wizytówce podawać własny adres www.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *