coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media

Jak wybrać agencję seo

O mnie /  Blog /  Jak wybrać agencję seo
 
Agencja Seo
SEO

Jak wybrać agencję seo

  • Katarzyna
  • 19 listopada, 2017
  • agencja seo, agencje seo

Jak wybrać agencję seo

Niestety znam przypadki, że niektóre agencje seo czyli od pozycjonowania witryny, oszukują lub naciągają swoich klientów.

Temat kilka razy przewiał się w Internecie, ja chcę napisać to od strony firmy, która sparzyła się na agencjach oraz pozycjonuje sama i wie ile to kosztuje pracy.

Biedny płaci dwa razy

Nie licz na to, że pozycjonowanie będzie kosztować 100 lub 200 PLN. To naprawdę kosztuje wiele zachodu.

Dobre seo to optymalizacja strony i tekstów. Jeśli masz sklep i powieliłeś teksty ze strony producenta, to jest duplikat content i Google wybierze ten tekst, który był pierwszy. Agencja powinna to zmienić i znam takie co to robią. Pomyśl więc ile czasu zajmie zmiana treści do 2000 produktów, tak by były unikatowe.

Marketing Content czyli pisanie wartościowych tekstów na Twoją stronę. Firma, która ma ograniczony budżet, na pewno nie napisze tekstów powyżej 300 znaków, a zaleca się 1000 i 2000. Przypuszczalnie w Twój tekst wplecie słowa kluczowe, ale będzie to w ten sposób:

Firma “Dzieckostars” jest wiodącym producentem zabawka dziecięca. 

Słowo kluczowe zabawka dziecięca jest, jest :), a że niegramatycznie, no cóż;)

Oprócz pisania treści na Twoją stronę, pozycjonowanie to zdobywanie tak zwanych backlinków i to najlepiej z wartościowych, moderowanych sssssssxckatalogów branżowych, które nie są bezpłatne.  Każdy wpis znowu powinien być unikatowy, będą chcieli to zrobić przy małym budżecie? Jeśli ma mało funduszy ograniczy się do spamerskich katalogów, forum czy blogów zewnętrznych.

Czytaj umowę

Naprawdę to nie slogan. Większość agencji będzie chciała podpisać umowę długoterminową. Zainwestowana praca musi się zwrócić, a na początku optymalizacja kosztuje najwięcej czasu. Zwróć uwagę jednak na kary umowne i okres wypowiedzenia. Widziałam umowy gdzie okres wypowiedzenia to 3 miesiące, a kara umowna to 50% wynagrodzenia. Firma, która była niezadowolona miała zapłacić 5000 PLN za taki okres wypowiedzenia.

Płatność za efekty

Przedsiębiorca myśli, super będę płacić dopiero jak będę w pierwszej 10, a co jeśli agencja używa tzw. techniki black seo, np. czyli spamowanie w niskowartościowych katalogach, pewnie i przez chwilę będziesz, ale co później?

Teraz na szczęście google zmienił algorytm, ale swego czasu, w moim przypadku, jedna z agencji musiała sprzątać spamerskie linki po innej “agencji” i myślę, że to kosztowało więcej czasu, niż je wpisywanie.

Jaka pozycja?

Z reguły umowy są tak skonstruowane, że płacisz np. 100 PLN od pozycji  3 do 10, później trochę więcej, może  120 PLN od 1 do 3. Przedstawię Ci jak wygląda  wyszukiwanie fraz.

agencje seo 300x266 - Jak wybrać agencję seo

Pierwsze 4 pozycje to płatna reklama w Adwords, później są wyniki z tak zwanego organicznego wyszukiwania, czyli to za co płacisz. Zgadnij  w ile linków klika potencjalny Klient. W pierwszy no może trzy pierwsze. Twoim celem powinno być znalezienie się na pierwszej pozycji i liczyć na to, że potencjalny nabywca wie, że pierwsze cztery to płatna reklama i ją ominie ;). Zwróć uwagę jak niska jest różnica między ceną za pierwsze trzy pozycje i za dalsze. Natomiast na 10 miejsce można się dostać, a na 1 już gorzej.

Czy pozycjonowanie Ci się opłaca?

Podam  Ci przykład. Mozolnie pozycjonowałam swoją witrynę i znalazłam się na naprawdę wysokojakościowe słowo na 9 pozycji. Byłam z siebie bardzo dumna, do czasu jak nie sprawdziłam Google search console. To słowo było w tygodniu kliknięte 2 razy. Mnie to kosztowało co najmniej 3 miesiące pracy po dwie godziny dziennie. Pomyśl gdybyś miał zapłacić teraz 100 PLN za tę frazę, słowo kosztowałaby Cię 10 PLN w miesiącu. Tymczasem używając reklamy Adwords, gdzie nigdy nie celuję na pierwsze pozycje, bo jak dla mnie za drogo, ale tak na 3-4. Wejść w jednym dniu było 30. Cena za kliknięcie 0,69 PLN.

Drugi aspekt: napisałam kilka artykułów na tak zwane pozycjonowanie na długi ogon. To są takie artykuły odpowiadające na zapytania użytkowników w rodzaju.

Jak zrobić maseczkę na twarz?

Co kupić dziecku na drugie urodziny?

Moje artykuły na długi ogon mają dziennie po 3o wyszukiwań. Poświęciłam na to 2 h. Zresztą nie oszukujmy się, ten artykuł też jest napisany na długi ogon na frazę pt. Jak wybrać agencję seo. W tytule nie postawiłam znaku zapytania, bo z reguły w wyszukiwaniach się go nie stawia ;).

Płatność za efekty ale do 500 PLN

To jest chyba moja ulubiona umowa. Stosowana przez jedną z firm z Bydgoszczy. Każda fraza ma Cię kosztować powiedzmy 120 PLN. Wybierasz 10 fraz, cieszysz się, że masz zapis, iż  zapłacisz nie więcej niż 500 PLN, myślisz sobie, super zapłacę tylko 500 PLN za aż 10 fraz. Później okazuje się że tylko 3 wypozycjonowanowe, bo resztę po co, jak budżet jest wyczerpany ;).

Żądaj raportów

I to nie tylko pozycji, ale wszystkich, które dokumentują jakie są działania agencji i mniej to zapisane w umowie.  Sprawdzaj agencję, najprostszym narzędziem jest Google search console, gdzie sprawdzisz ilość linków zewnętrznych i wewnętrznych  przyrastających do Twojej witryny, czy nie są prowadzone działania niekorzystne i naprawiane błędy np 404 strona nieznaleziona. Ucz się, nie bez powodu ciągle piszę, że niewiedza kosztuje najwięcej.

Przed podpisaniem umowy sprawdź jakie słowa kluczowe proponuje agencja

Zdarzyło mi się widzieć, podpisaną umowę na słowa kluczowe, które miały zerową wyszukiwalność. Jest dużo narzędzi do sprawdzania jakości słowa, najprostszym jest planer słów kluczowych pod Adwords (musisz założyć, ale nie korzystać, jeśli robisz to pierwszy raz, skorzystaj z darmowego bonu 200 PLN od Google, poczekaj aż przyjdzie na maila – gmail lub poproś o kontakt telefoniczny przy zakładaniu konta). Innym narzędziem jest  Google trends.

Jak więc wybrać agencję seo?

Powtórzę co znajdziesz w Internecie, nie ma złotego środka.

Myślisz sprawdzisz opinię w Internecie. Sama coś o tym wiem. Kiedyś jednej chciałam dać negatywną i zaraz po mojej negatywnej pojawiło się 10 pozytywnych przykrywając moją, prawdopodobnie napisanych przez pracowników.  W końcu mi się znudziło pisać :). Pomyślałam sobie dam na Facebooku :). To wyłąc zyli po mojej opinii możliwość ich dodawania. Opinia była słuszna. Jedno co uzyskałam to zgodzili się na rozwiązanie za  porozumiem bez kar.

Uważasz, że wybierzesz bardzo znaną, dużą agencję i teraz to będziesz pewien, że jak taka znana, to będą to robić dobrze. Pytanie ile firm z Twojej branży pozycjonują i którą “wypozycjonują” jako pierwszą 😉

Polecenie od kolegi. Być może koledze na przykład hydraulikowi z Wągrowca, łatwo było uzyskać top 3, ale czy przy ogólnopolskim sklepie to się uda?

Wybranie odpowiedniej agencji jest niezwykle trudne, szczerze,  ja próbowałam  4 razy. Za każdym razem byłam niezadowolona. W końcu sama się nauczyłam, a najwięcej się dowiedziałam ile to pracy kosztuje 😉

Dlatego rozumiem, że ktoś może chcieć to zlecić.

Jeśli masz wątpliwości co do wybranej agencji, skontaktuj się ze mną, przygotuję Ci raport na jej temat i sprawdzę umowę.

 

Udostępnij

3 komentarze

  • Bartosz
    Bartosz
    21.11.2017

    Ja również długo szukałem dobrej firmy seo, ale w końcu udało się nawiązać zadowalającą współpracę:)

    Odpowiedz
    • Katarzyna
      Katarzyna
      21.11.2017

      Gratuluje, na dzień dzisiejszy z moją wiedzą i nauki na błędach też wiem co sprawdzać, jednak złe wrażenia zostaną, a szkoda bo pewnie na rynku można znaleźć dobre agencje seo

      Odpowiedz
  • Pingback: Czy można samemu pozycjonować stronę | Coachbiz

Pozostaw komentarz Anuluj odpowiedź

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • Wskaźnik ROI 27 stycznia, 2023
  • Marketing na Pinterest. 19 stycznia, 2023
  • Customer Experience. 17 stycznia, 2023
  • Punkty styku klienta z marką. 12 stycznia, 2023

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie
Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.
Ustawienia cookiesAkceptuję cookies
Zarządzaj zgodami

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT