Pokolenie Z
Pokolenie Z
Mogę napisać o konferencji organizowanej przez Nokię, kobiety w IT, nie żałuję, że poszłam. W tym dniu byłam obecna na dwóch konferencjach. Biznes Trendy i właśnie organizowanej przez Nokię. Żałuję, że nie mogłam być na całej konferencji Biznes Trendy, ponieważ mam niedosyt i nie mogę wyrazić opinii, zbyt krótki czas i nie zobaczenie wszystkich prelegentów, spowodował, że nie mogę być obiektywna. Jednak odniosę się do wyrażenia użytego na tej konferencji przez dwóch uczestników – pokolenie Z. Wydźwięk tego słowa był raczej niepozytywny, zresztą nawet sama definicja przytaczana przez Internet też raczej nie jest. Być może moje pokolenie, żyło w innych realiach i świat bez komputerów, na podwórku przy trzepaku jest dla nas wartością, a to co się teraz dzieje już nie?
Co to jest pokolenie Z?
Pokolenie Z – to pokolenie, dla których czymś naturalnym jest technologia i nie wyobrażają sobie świata bez niej. Nie przekonuje ich, że kiedyś nie było WiFi :). Nie lubi pisać ręcznie i wiedzę czerpie z Internetu, chętnie dzieli się nią przez Social Media, podobno bardzo trudno się usamodzielniają i mają trudności w nawiązywaniu relacji bezpośredniej, w odróżnieniu relacji nawiązywanej przez Internet.
Najprościej powiedzieć ta dzisiejsza młodzież :). Czasów nie zmienimy. Fakt wszechobecności Internetu nie tylko pokolenia Z już jest. Ilu z nas, dziś nie ma Facebooka, czy nie korzysta z Internetu? Przygarniał więc kocioł garnkowi 😉
Czy pokolenie Z to określenie negatywne?
Dwa razy usłyszałam negatywny wydźwięk określenia pokolenie Z. Co więcej sama miałam takie zdanie, dopóki nie poszłam na konferencję Noki. I już nie chodzi, o to, że Nokia popularyzuje i przekonuje, że kobiety jak najbardziej mogą pracować w branży w IT. Każda z pracownic pokazywała jak spełnia się w tej branży, z pasją opowiadały o swojej pracy, a młode dziewczyny słuchały. Co więcej w przerwach podchodziły i zadawały pytania przedstawicielkom Noki, które co ważne wszystko wyjaśniały bez patrzenia z góry i lekceważenia, pokazując swoją pasję i chętnie dzieląc się doświadczeniem jak równy z równym. Widziałam jak łamane były lody i było budowane zaufanie w młodym pokoleniu. Młode kobiety czuły się ważne na tej konferencji, a to jest moim zdanie droga do sukcesu i dotarcia do młodego pokolenia.
Nokia przypomniała mi ważną rzecz, to my jesteśmy odpowiedzialni za młodzież. Do młodych ludzi docierać trzeba jak najwcześniej i kształtować ich. Skoro czasy są jakie są, to trzeba te narzędzia użyć. To jest nasza przyszła kadra pracownicza. Szczerze to byłam zaskoczona tak dużą frekwencją, a jeszcze bardziej zainteresowaniem, bo to tej pory myślałam, że jedynie czym się interesują to Snapchat, Instagram, Facebook mniej, bo tam rodzicie siedzą ;).
Czy stereotyp, że branża IT jest zarezerwowana dla mężczyzn został „obalony”?
Wiem, że można powiedzieć lekceważąco, pewnie Nokii brakuje ludzi i po to ta cała konferencja. Ja powiem brawo Oni. Po konferencji wiem, że część młodych dziewczyn, zmieniła świadomość, że kobieta może pracować w IT, mają wiedzę, że nie jest łatwo i muszą uczyć się na przykład języka angielskiego. Dowiedziały się jak napisać CV i jak zachowywać się na rozmowach kwalifikacyjnych, ponieważ taki aspekt tam był. Starsza część uczestniczek wie co zrobić żeby się przebranżowić.
A ja uzmysłowiłam sobie, że pokolenie Z to nie tylko pokolenie Social Media, ale młodzi ludzie do których możemy dotrzeć, a nawet mamy obowiązek. Generalizowanie i lekceważenie ich jest krzywdzące i powoduje zamknięcie się ich na wirtualny świat, a prowadzenie dialogu, jak równy z równym, powoduje otwarcie na nowe możliwości.
Artykuł nie jest sponsorowany 😛
https://www.facebook.com/promocja.gospodarcza.Bydgoszczy/posts/1976675912554311