Jak wybrać kolory marki?
Spójna identyfikacja wizualna jest niezwykle ważna dla budowania świadomości marki, a jednym z ważniejszych jej elementów są kolory. Jednak istnieje wiele barw — czym zatem kierować się przy wyborze?
Indywidualne preferencje – marka powinna być autentyczna, więc wybierz kolory, co do których masz przekonanie. Zwyczajnie będzie Ci się lepiej z nimi obcowało, a i Twój stosunek do pracy może być pozytywniejszy.
Dotychczasowe materiały – jeśli dopiero wprowadzasz markę do Internetu, jednak działała ona wcześniej i dla grona klientów jest rozpoznawalna za pomocą już istniejącego logo i barw, to warto się nimi sugerować.
Grupa docelowa – dobrze zrobić reaserch, jakie kolory się jej podobają i dobrze kojarzą.
Jakość, nie ilość – postaw na 2-5 kolorów. Łatwiej będzie się ich trzymać.
Branża – dostosuj barwy do branży np. psycholodzy — stonowane kolory; firma produkująca napoje energetyczne — dynamiczne odcienie.
Misja – co jest Twoją misją i jakie emocje marka ma wzbudzać.
Podczas całego procesu możesz skorzystać z gotowych palet barw dostępnych w sieci lub zlecić projekt profesjonalnej firmie. Zapraszamy.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy