Sekrety sukcesu marki Coca-Cola.

Coca-cola jest od wielu lat jednym z chętniej kupowanych napojów. Jednak czy to tylko rzecz smaku? A może stoją za tym także przemyślane działania marketingowe?

Co uczyniło markę globalnym liderem?

📌 Emocjonalne zaangażowanie — marka często podkreśla, że to nie tylko napój, lecz przede wszystkim piękne chwile z bliskimi i wspomnienia. Prezentuje produkt jako towarzysza przyjemnych doświadczeń, wzbudzając w odbiorcach pozytywne skojarzenia oraz odruch kupowania Coca-coli, gdy planują miły czas.

📌 Identyfikacja wizualna – Coca-cola od lat jest kojarzona z określonymi kolorami i logo.

📌 Kreowanie kultury — firma uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych, czym podkreśla swoje zaangażowanie w różne inicjatywy (np. sportowe, ekologiczne) oraz obecność na rynku.

📌 Sezonowość — w różnych krajach napój pojawia się w nietypowych smakach dostępnych jako wersje limitowane. Wiele osób pragnie spróbować tych nowych wariantów, a niektórzy wręcz sprowadzają picie z zagranicy!

📌 Kampanie reklamowe — nastawione na emocje, bliskość, relacje, rodzinę. Marka podkreśla wartości, które są niezwykle ważne dla wielu ludzi.

📌 Personalizacja — swego czasu podczas specjalnych wydarzeń można było otrzymać puszkę z własnym imieniem. Czy można jeszcze bardziej podkreślić relację klienta z firmą? Dodatkowo to prawdziwa gratka dla kolekcjonerów!

📌 Design — raz na jakiś czas możemy się natknąć na limitowane etykiety. Wprawdzie smak pozostaje bez zmian, to jednak ciekawy wygląd skłania, aby kupić produkt.

📌 Współprace — w promocji Coca-coli brało udział dużo znanych i cenionych osób np. Gigi Hadid, Britney Spears.

📌 Walka z “wrogiem” — wielokrotnie firma za pomocą gry słów i obrazów “walczyła” ze swoim odwiecznym konkurentem, czyli firmą Pepsi. Obie marki aktywne, w sposób taktowny i humorystyczny udzielały odpowiedzi na swoje spoty, a odbiorcy z zaangażowaniem czekali na kolejny krok każdej z nich.

Co myślicie o tej strategii?

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *