Marka osobista – o tym pamiętaj!

Dobrze zbudowana marka osobista jest obszarem, dzięki któremu można efektywniej promować swoje usługi lub produkty wśród grupy docelowej. Wielu osobom wydaje się, że jest to takie proste, jednak zupełnie beztroskie, chaotyczne podejście może nie zbliżyć do sukcesu, tak więc szczegółowo określony pomysł oraz plan na swoje działania są bardzo istotne.

O czym trzeba pamiętać?

👤 Regularność — w mediach społecznościowych co chwilę pojawiają się setki publikacji, łatwo w tym gąszczu informacji o zapomnienie. Jeśli chcesz wpisać się w łaski nie tylko odbiorców, ale i algorytmów, to pamiętaj o systematycznych działaniach.

👤 Misja i wartości — odbiorcy zbudują szybszą i głębszą więź z osobami, które komunikują podobny światopogląd co oni. Aktywnie prezentuj więc autentyczne wartości oraz misję dla odbiorców.

👤 Obecność — nie chodzi tylko o częste wpisy, ale również o udzielanie odpowiedzi na komentarze, czy wiadomości. Warto również zaznaczać swoją obecność na innych profilach, okazując wsparcie twórcom, ale także prowadząc taktowną i merytoryczną dyskusję.

👤 Kopiowanie — to, że dana strategia sprawdziła się u kogoś, nie oznacza, że należy w 100 procentach zastosować ją u siebie. Warto się inspirować, jednak dopasować działania do profilu marki osobistej.

👤 Perfekcjonizm — staranność jest istotna, jednak często zbyt drobiazgowe podejście opóźnia pracę.

👤 Autentyczność — marka osobista to Ty! Odbiorcy są w stanie wyczuć fałsz i wyidealizowany obraz Ciebie. Szukają oni kogoś, z kim będą mogli się zidentyfikować, tak więc fałsz lub nierealistyczny wizerunek zmniejszają szansę na wzbudzenie sympatii.

👤 Pokazywanie się — czytając dane treści, odbiorca lubi wiedzieć, kto za nimi stoi. Widząc autora na zdjęciu, nawet raz na jakiś czas, pozwala lepiej skojarzyć markę z Tobą.

👤 Promocja — wiadomo, że jednym z głównych powodów zaangażowania w budowanie marki osobistej jest chęć czerpania korzyści finansowych. Jednak unikaj ciągłej reklamy produktów/usług, bo może to być odebrane jako nachalne, a dodatkowo nie daje odbiorcom większej wartości.

Jeśli potrzebujesz wskazówek, zapraszamy!

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *