Skuteczne rolki na Facebooku – o tym pamiętaj!
Rolki już dawno temu podbiły serca użytkowników mediów społecznościowych, stanowiąc ciekawą formę pokazania własnej perspektywy. Również dla firm są cennym narzędziem, umożliwiającym promocję, budowanie świadomości marki, czy dobrych relacji z odbiorcami. Dają też szansę na dotarcie do nowych osób, jeśli są wystarczająco interesujące.
No właśnie, o czym należy pamiętać, aby rolka była ciekawa i skuteczna? Facebook podzielił się konkretnymi wskazówkami. Należy przede wszystkim skupić się na materiałach wartościowych o wysokiej jakości, ale także:
Zapewniać odbiorcom rozrywkę dzięki atrakcyjnym treściom, przykuwającym uwagę.
Inspirować i tworzyć trendy, łatwe do odtworzenia.
Korzystać z narzędzi kreatywnych, np. tekstu, filtrów, efektów;
Wybierać filmy w pionowej orientacji, ponieważ łatwiej je obejrzeć na smartfonie.
Używać muzyki z biblioteki Facebooka lub oryginalnego dźwięku utworzonego przez siebie, lub znalezionego w innych rolkach.
Eksperymentować z nowościami i testować różne metody, aby znaleźć coś, co sprawdzi się dla Ciebie i Twojej marki.
Zadbać o aspekty techniczne jak np. wyraźny tekst, dobre oświetlenie.
A czego unikać? Facebook głównie przestrzega przed rolkami o złej jakości, które zniechęcają odbiorców do oglądania — to znaczy, są niewyraźne, o niskiej rozdzielczości. Nie poleca też wstawiania materiałów z innych platform, które zawierają znak wodny. Odradza również wideo w poziomie oraz posiadające obramowanie.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy