Czy pisać o sobie w postach w Social Media?
Czy pisań o sobie w postach w Social Media
Słyszałam teorię, żeby w publikowanych postach nie zajmować czasu sobą, a maksymalnie skupić się na Odbiorcy.
I postanowiłam wyrazić swoje zdanie.
Wyodrębniam następujące przyczyny mówienia o sobie.
✔️ W celu zaspokojenia ego.
✔️ Potrzeby mówienia, żeby wyrzucić swoje emocje – ból, strach, złość.
✔️Oparcie się o doświadczenie, pisanie nie o teorii, tylko o własnych przeżyciach.
dzielenie się.
✔️ Uznanie konieczności budowania pozycji np. eksperta, biznesu.
✔️ Wyrażenia swojego punktu widzenia.
Pisanie o sobie w Social Media wzbudza skrajne emocje w odbiorcach i piszących . Od nie wypada, zażenowanie, po akt odwagi.
Dlatego wyróżniłam również powody niepisania o sobie.
✔️ Ochrona prywatności
✔️ Przekonania, nie wypada, to egoistyczne
✔️ Brak pewności siebie – Boję się oceny. Czy to będzie dobre, ważne?
✔️ Brak poczucia wartości – nie mam nic wartościowego do napisania, nikt nie będzie mnie czytać?
✔️ Brak potrzeby.
W Social Media znajdziesz, dużo postów z tzw. wyuczonej teorii, o sukcesach lub o niczym.
Rzadziej przeczytasz o porażkach, błędach. Społeczne uznane jest to za słabość, częściej przez nas samych, niż przez innych ludzi. Doceniam takie wpisy, dla mnie to dojrzałość, nawet nie akt odwagi, bowiem osoba, która przepracowała pewne wydarzenia, świadoma i kochająca siebie, nie rozpatruje tego już w takich kategoriach. Nie jest to już dla niej wstydem, tylko doświadczeniem. Uwiarygadnia osobę, pozwala na urealnienie i zaufanie do twórcy. Mówienie o błędach, wadach, słabościach świadczy o sile, mądrości i przepracowaniu w sobie owych rzec zy.
Oczywiście nie każdy ma taką potrzebę.
Czy pisać o sobie w postach w Social Media?
Dla mnie to pytanie jest źle zadane, z poziomu umysłu. I ma złe założenie.
Dla kogo i po co piszesz? Bo uwaga.
Żadne z wyżej wymienionych powodów, nie jest niewłaściwe. Z punktu widzenia marki osobistej, często pisze się o swoich sukcesach, a opinia nie chwal się, to skostniałe teorie naszych babć.
Dobrze jednak równoważyć ego i duszę. Przewaga jednego ze składników nigdy nie jest korzystna. Zbytni egocentryzm i skupianie się na sobie, nie jest w cenie. 😉
Mimo wszystko to, ważne jest, co piszesz, Internet nie zapomina, szczególnie gdy nas poniosą emocje.
Choć pewnie prawi ludzie nie muszą kreować, miarkować i wstydzić się swoich słów. A jeśli coś zdarzy się napisać w emocjach, przyznają rację, gdy się mylili, przeproszą za błąd.
Jeśli piszesz dla ludzi, zrób wszystko, żeby dać im wartość. W tym wypadku nie wychodzisz z założenia i nie pytasz, czy wypada pisać o sobie, czy nie. Po prostu, jeśli czujesz, że Twoje doświadczenie może pomóc, dzielisz się. Nie wychodzisz z pozycji: od siebie, tylko od innych.
Pisanie dla ludzi, nie po to by sprzedać, bo wszędzie trąbią, chcesz sprzedawać daj wartość, dopiero staje się nią. Bardziej po co, a nie co i jak. 😉 Ważne posty powinny powstawać bez ograniczeń.