coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media

Jak słuchać, by usłyszeć?

O mnie /  Blog /  Jak słuchać, by usłyszeć?
 
Jak słuchać
Rozwój osobisty

Jak słuchać, by usłyszeć?

  • Katarzyna
  • 1 kwietnia, 2021
  • rozwój osobisty, słuchanie

Usłysz

Zawodowo słucham i dziś wiem, że to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie się nauczyłam.

Gdyż często bardzo chcemy być wysłuchani, uznając, że nasze problemy są ważne, jednak rzadziej słuchamy. Przerywając, odbierając inaczej, niż było w zamiarze, obrażając się czy ignorując potrzeby innych. Powodem jest czasem zranione, zaniedbane ego w przeszłości ego, egocentryzm, postrzeganie świata wyłącznie przez swoje ja, uznawanie, że my jesteśmy najważniejsi, nasze problemy najstraszniejsze, a zdanie najważniejsze.

Rozumiem, bo tam byłam, jednak nie zmienia to problemu braku słuchania, komunikacji i niezaspokojenia potrzeby wysłuchania.

Słuchać zaczyna się gdy:
  • Kochanie siebie. Uznaję za kluczową wartość. Kochanie siebie daje przestrzeń na innych, ciepłe uczucia, życzliwość i empatię. Wcześniej potrzebujesz zapełnienia, czyli wysłuchania lub jesteś zamknięty.
  • Masz poczucie wartości na wysokim poziomie, nie potrzebujesz trwać przy swojej racji, bronić ego. Wiesz, również, że pomyłka nie oznacza głupoty i ośmieszenia.
  • Wyleczysz wszelkie zranienia wewnętrzne. Krzywda to cień, który nie dopuszcza światła. Nie wpuszcza innych ludzi, powoduje brak zaufania.
  • Widzisz innych problemy i potrafisz zrozumieć, że nawet ten dla Ciebie błahy, może być nie do przejścia, dla innych.
  • Przyjmujesz ludzi, takimi jacy są. Nie rażą Cię ich niedoskonałości.

Nie jesteśmy tacy sami. Mamy różne doświadczenia, emocje, wartości, temperament, wykształcenie, geny. Możemy rozumieć i widzieć świat inaczej.

Co pomaga w słuchaniu?

  • Uwaga, skupienie, nie przerwanie, zamykanie odpowiedzi, np. weź przestań. Kończenie zdań za innych, bo zakładasz, że wiesz, co ta osoba, chce powiedzieć.
  • Akceptacja, Często ludzie nie oczekują rad, jeszcze mniej oceny. Chcą po prostu wysłuchania, obecności, zrozumienia, czasem wsparcia.
  • Pytanie, czego ode mnie potrzebujesz?
  • Dyskusja, nie walka. Każdy ma swoją rację i ma do niej prawo.
  • Parafraza czyli powtarzanie wypowiedzi jeśli nie rozumiesz.
  • Odpuszczanie, niektóre wojny nie mają sensu i szkoda Twojej energii. Może ktoś bardziej potrzebuje racji. To nie umniejsza.

Wartościowa informacja zwrotna, ja uważam, że na prośbę. Czyli taka, co Ty byś zrobił na miejscu osoby pytającej, bez nacisku i oceny. Podana z szacunkiem i empatią.

Uwaga na słowa. Pod nimi jest prawda. Niektórzy jej nie widzą, ukryta jest w podświadomości lub nie chcą czy boją się o niej powiedzieć.

Niewerbalny przekaz, co mówi ciało, a co słowa.

Jak się czujesz, gdy chcesz być wysłuchany, a w zamian otrzymujesz lekceważenie, ocenę? Podobnie czuje się druga strona. Jeśli nie dasz nic w zamian, nie słuchasz, znikną partnerzy.

Kiedyś powiedziano, milczenie jest złotem, mowa srebrem.

Ja mówię uszy ponad nimi.

Tyle można się dowiedzieć, dać część siebie, pomóc.

To jest moja nauka, tej niesłuchającej kiedyś, dodaj coś od siebie, o słuchaniu.

Udostępnij

Brak komentarzy

Pozostaw komentarz Anuluj odpowiedź

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • ROPO. 1 lutego, 2023
  • Wskaźnik ROI 27 stycznia, 2023
  • Marketing na Pinterest. 19 stycznia, 2023
  • Customer Experience. 17 stycznia, 2023

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie
Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.
Ustawienia cookiesAkceptuję cookies
Zarządzaj zgodami

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT