Czy wielkość ma znaczenie?
Wiele osób, które odwiedza stronę marki lub trafią na jej inny profil w mediach społecznościowych, najpierw zwraca uwagę na ilość obserwujących jako wyznacznik jakości konta i pozycji firmy. Jednak czy słusznie…?
Przyjrzyjmy się temu bliżej:
w dzisiejszych czasach nie jest trudno o kupienie obserwatorów lub wykorzystanie zautomatyzowanych botów do powiększania grona odbiorców;
jednym z elementów, na które zwraca uwagę algorytm, jest fakt, czy i w jaki sposób obserwatorzy wchodzą w interakcję z naszą aktywnością, zanim post zostanie wypromowany dla szerszego grona;
niestety z reguły kupieni obserwatorzy lub Ci zyskani metodą follow za follow nie są autentycznie zainteresowani naszymi teściami i ignorują najnowszą aktywność, algorytm to dostrzega, więc nie pokazuje jej nowym odbiorcom.
Jak widać jakość > wielkość grona obserwatorów.
Lepiej mieć mniejsze grono osób, które faktycznie interesują nasze wpisy niż wielu obserwatorów, którzy ją, mówiąc kolokwialnie, oleją. Algorytm to wyłapuje, zatem chętniej wypromuje mniejsze konto o większym zaangażowaniu niż większe konto o mniejszym
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy