Reguła wzajemności.
Jesteś na zakupach i miła Pani daje Ci za darmo próbkę danego produktu, po czym czujesz się zobowiązany/a, żeby go kupić?
A może szef kupił Ci nowy fotel do stanowiska pracy, więc gdy poprosi Cię, żebyś zrobił/a zadanie extra, to godzisz się zostać dłużej, mimo że po pracy jesteś już umówiony/a ze znajomymi?
Nie tylko Ty tak masz! Za tym zjawiskiem stoi tzw. reguła wzajemności. Polega na tym, że otrzymując od kogoś coś dobrego, pojawia się w nas poczucie, że powinniśmy się zrewanżować tym samym.
Jak to jest wykorzystywane w marketingu?
darmowe gadżety dla potencjalnych klientów;
gratisy dla już obecnych, aby zostali na dłużej;
darmowe materiały (np. poradniki, e-booki);
bezpłatne konsultacje;
zaangażowanie i koncentracja na sprawach klienta.
Jak często spotykacie się z takimi działaniami?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy