reguła wzajemności

Reguła wzajemności.

Jesteś na zakupach i miła Pani daje Ci za darmo próbkę danego produktu, po czym czujesz się zobowiązany/a, żeby go kupić?

A może szef kupił Ci nowy fotel do stanowiska pracy, więc gdy poprosi Cię, żebyś zrobił/a zadanie extra, to godzisz się zostać dłużej, mimo że po pracy jesteś już umówiony/a ze znajomymi?

Nie tylko Ty tak masz! Za tym zjawiskiem stoi tzw. reguła wzajemności. Polega na tym, że otrzymując od kogoś coś dobrego, pojawia się w nas poczucie, że powinniśmy się zrewanżować tym samym.

Jak to jest wykorzystywane w marketingu?

🔹 darmowe gadżety dla potencjalnych klientów;

🔹 gratisy dla już obecnych, aby zostali na dłużej;

🔹 darmowe materiały (np. poradniki, e-booki);

🔹 bezpłatne konsultacje;

🔹 zaangażowanie i koncentracja na sprawach klienta.

Jak często spotykacie się z takimi działaniami?

____

I rozpalimy Twój marketing.

Social Media z duszą.

Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *