Marki funkcjonalne.
Marki funkcjonalne stanowią pomoc dla głównej marki. Oferują dodatkowe możliwości i opcje, a także wpływają na realizację celów.
Omówmy kilka rodzajów – marki:
Dopalacze (Drivery) – najczęściej to produkty lub usługi, które znajdują się w ofercie marki X, a pochodzą od producenta Y. Producent Y ma zbudowaną rozpoznawalność i jest popyt na jego ofertę, tak więc napędza ona sprzedaż w firmie, która ją proponuje.
Energetyzujące (Energizery) – poboczne marki, które skupiają uwagę na głównej. Dobrym przykładem są cykliczne eventy, które przyciągają odbiorców, ale też zwiększają rozpoznawalność firmy i budują dobre relacje odbiorców z nią.
Różnicujące (Differentiatory) – to czynniki nadające unikalności głównej marce, często są dostępne wyłącznie w niej. Często są to wyjątkowe cechy produktu lub usługi posiadające charakterystyczną nazwę, których konkurencja nie może zaproponować (np. ze względu na nazwę zastrzeżoną).
Uwiarygadniające (Endorsery) – podnoszą wiarygodność firmy. Może to być rekomendacja eksperta, organizacji lub towarzystwa branżowego.
Co sądzicie na temat takich działań?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy