Model PESO.

PESO to model dystrybucji treści w różnych kanałach, który pozwala sprawnie zarządzać strategią komunikacji.

Rozwijając skrót:

𝐏 – 𝐏𝐚𝐢𝐝 𝐦𝐞𝐝𝐢𝐚— płatne media. To kanały, za które płacimy w zamian za wyświetlenia lub promocję treści. Pozwala dotrzeć do szerszej publiczności (a często typowo do grupy docelowej), zwiększyć zasięg i efektywnie monitorować wyniki. Przykłady to reklamy na Facebooku, Google Ads czy kampanie sponsorowane na Instagramie.

𝐄 – 𝐄𝐚𝐫𝐧𝐞𝐝 𝐌𝐞𝐝𝐢𝐚 — bezpłatne treści reklamowe, generowane dobrowolnie przez użytkowników mediów społecznościowych lub klientów. Warto zadbać o budowanie dobrego wizerunku oraz pozytywnych relacji z odbiorcami, ponieważ dzięki temu możemy zyskać recenzje, wpisy na blogu, komentarze, co dodatkowo polepsza wiarygodność marki.

𝐒 – 𝐒𝐡𝐚𝐫𝐞𝐝 𝐌𝐞𝐝𝐢𝐚— to zwiększanie zasięgu przez użytkowników, którzy udostępniają treści marki w mediach społecznościowych. Także marketing szeptany wpisuje się w tę kategorię. Warto zadbać o atrakcyjny przekaz, aby był chętniej przekazywany dalej.

𝐎 – 𝐎𝐰𝐧𝐞𝐝 𝐌𝐞𝐝𝐢𝐚 — media i strony, które należą do marki. Publikowanie spójnej grafiki oraz komunikacji, wraz z dawaniem użytkownikom wartości buduje pozytywny wizerunek i zaangażowanie.

Znaliście ten model? A może znacie jeszcze inne, równie ciekawe? Dajcie znać w komentarzu!

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *