Po co jest strategia marketingowa?
Strategia to nieodłączny element marketingu stanowi zbiór określonych reguł oraz wytycznych, których należy przestrzegać, aby dążyć do osiągania celów biznesowych.
W zależności od potrzeb może ujmować ona różne kwestie jak np.: szanse i zagrożenia, plan działania w razie kryzysu, ocena obecnej sytuacji firmy i rynku, analiza grupy docelowej i konkurencji.
Jakie korzyści płyną z posiadania strategii?
wyznaczone cele i możliwość zweryfikowania, czy podejmowane działania zbliżają do ich osiągnięcia;
pozwala realizować poszczególne zadania i procesy zgodnie z planem — jest swego rodzaju „ściągą”;
daje możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją;
identyfikuje słabsze strony i pozwala opracować metody na ich poprawienie;
optymalizuje procesy — pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze;
uwypukla możliwości i szanse, które warto wykorzystać;
ułatwia komunikację z odbiorcami;
pozwala określić grupę docelową i ulepszyć metody dotarcia do niej;
umożliwia zachowanie spójności działań i wizerunku.
Co ważne, strategię marketingową należy zawsze zapisać. Dzięki temu mamy pewność, że nic się nam nie pomyli, a w razie podbramkowej sytuacji mamy gotowy punkt odniesienia.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy