Po co jest strategia marketingowa?

Strategia to nieodłączny element marketingu stanowi zbiór określonych reguł oraz wytycznych, których należy przestrzegać, aby dążyć do osiągania celów biznesowych.

W zależności od potrzeb może ujmować ona różne kwestie jak np.: szanse i zagrożenia, plan działania w razie kryzysu, ocena obecnej sytuacji firmy i rynku, analiza grupy docelowej i konkurencji.

Jakie korzyści płyną z posiadania strategii?

◾wyznaczone cele i możliwość zweryfikowania, czy podejmowane działania zbliżają do ich osiągnięcia;

◾ pozwala realizować poszczególne zadania i procesy zgodnie z planem — jest swego rodzaju „ściągą”;

◾ daje możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją;

◾ identyfikuje słabsze strony i pozwala opracować metody na ich poprawienie;

◾ optymalizuje procesy — pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze;

◾ uwypukla możliwości i szanse, które warto wykorzystać;

◾ ułatwia komunikację z odbiorcami;

◾ pozwala określić grupę docelową i ulepszyć metody dotarcia do niej;

◾ umożliwia zachowanie spójności działań i wizerunku.

Co ważne, strategię marketingową należy zawsze zapisać. Dzięki temu mamy pewność, że nic się nam nie pomyli, a w razie podbramkowej sytuacji mamy gotowy punkt odniesienia.

____

I rozpalimy Twój marketing.

Social Media z duszą.

Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *