coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Branża psychologiczna i rozwojowa
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Branża psychologiczna i rozwojowa

Czy warto być START-UP?

O mnie /  Blog /  Czy warto być START-UP?
 
Refleksje

Czy warto być START-UP?

  • Katarzyna
  • 15 listopada, 2017
  • pomysł na biznes, startup

Czy warto być START-UP?

Dnia 14 listopada odbyła się konferencja START-UP w Bydgoszczy organizowana przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego.

Byłam :).

Oprócz pysznego kateringu ;), dowiedziałam się co to jest start-up, gdzie może pozyskać finansowanie i czemu wielu się nie udaje.

Łukasz Ozimek – Koordynator wojewódzki Start-up Poland, Dyrektor Operacyjny Exea Smart Space przemawiał jako pierwszy, wszystko dla Was zapisałam (chyba;)

Start-up to tymczasowa organizacja poszukująca skalowanego, powtarzalnego biznesu.

Ładna definicja  prawda:).

Jest podobno 20 powodów, dlaczego się nie udaje startupowcom, w tym 3 najważniejsze.

  1. brak potrzeb rynkowych
  2. brak środków
  3. niewłaściwy zespół

Startup powinien mieć wizję, którą będzie mógł wdrożyć. Stworzyć na jej podstawie model biznesowy, stosować w tym celu narzędzia biznesowe. Wdrożenie powinno zakładać określone ramy czasowe. Działania powinny być dynamicznie i pod presją czasu.

Wyróżniamy 5 etapów wdrożenia start-up

  • Strat
  • Zwykle polega to na tym, że znajdujemy potrzebę, coś nie działa i my szukamy rozwiązania. Samo znalezienie nie wystarcza, musimy się jeszcze dowiedzieć czy ktoś korzysta z naszych rozwiązań oraz czy ktoś nam za to zapłaci.
  • Powstaje MVP – Minimum Viable Product – czyli produkt – prototyp
  • Produkt Market Fit (BMF) – sprawdzamy czy ktoś już nie rozwiązał ten problem, czy ten produkt jest potrzebny, czy na rynek jest dla niego za szybko.
  • Następuje skalowanie w tym momencie dopiero poszukujemy inwestora lub innego środka finansowania (kredyt, czy środki z Unii Europejskiej)
  • Exit – wyjście inwestora, odkupienie udziałów.

Moje myślenie trochę się zmieniło, byłam przekonana, że dobry pomysł wystarczy, jednak potrzeba jest analiza rynku, biznesplan, no i dużo pieniędzy 🙂

Według Łukasz Ozimka, Startup nie zabija brak produktu ale brak klientów.

Statystyki Start-up:

wiek 30-35 lat, wyższe wykształcenie,

1/3 to kobiety,

28% zatrudnia obcokrajowca (głównie Ukraina)

1/5 ma w zespole naukowca

Finansowanie:

  • Inwestor, należy dokładnie przeanalizować umowę i pamiętać, że będzie on chciał na tym zarobić.
  • Środki z Unii Europejskiej, są specjalne firmy, które się tym zajmują, jednak ilość przyjętych wygranych wniosków jest niewielka
  • Kredyt – spotkanie, jak przypuszczam 😉 było promocją Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, proponuje ona kredyt na preferencyjnych warunkach

 

Tylko niewielkiemu procentowi Start-up udaje się rozpocząć biznes w ten sposób. Problemem jest nie tylko nie przeanalizowanie potrzeb rynku, ale również zbyt szybkie poddanie się. 

startup 169x300 - Czy warto być START-UP?stratup2 169x300 - Czy warto być START-UP?stratup1 169x300 - Czy warto być START-UP?

 

Udostępnij

Brak komentarzy

Pozostaw komentarz Anuluj odpowiedź

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • CTA — czy zachęcasz odbiorców do działania? 21 czerwca, 2022
  • Influencer marketing — czym jest i jakie ma korzyści? 14 czerwca, 2022
  • Marka osobista — czy warto ją rozwijać? 7 czerwca, 2022
  • Na czym polega marketing szeptany ? 31 maja, 2022

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.