coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media

Czy warto być START-UP?

O mnie /  Blog /  Czy warto być START-UP?
 
Refleksje

Czy warto być START-UP?

  • Katarzyna
  • 15 listopada, 2017
  • pomysł na biznes, startup

Czy warto być START-UP?

Dnia 14 listopada odbyła się konferencja START-UP w Bydgoszczy organizowana przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego.

Byłam :).

Oprócz pysznego kateringu ;), dowiedziałam się co to jest start-up, gdzie może pozyskać finansowanie i czemu wielu się nie udaje.

Łukasz Ozimek – Koordynator wojewódzki Start-up Poland, Dyrektor Operacyjny Exea Smart Space przemawiał jako pierwszy, wszystko dla Was zapisałam (chyba;)

Start-up to tymczasowa organizacja poszukująca skalowanego, powtarzalnego biznesu.

Ładna definicja  prawda:).

Jest podobno 20 powodów, dlaczego się nie udaje startupowcom, w tym 3 najważniejsze.

  1. brak potrzeb rynkowych
  2. brak środków
  3. niewłaściwy zespół

Startup powinien mieć wizję, którą będzie mógł wdrożyć. Stworzyć na jej podstawie model biznesowy, stosować w tym celu narzędzia biznesowe. Wdrożenie powinno zakładać określone ramy czasowe. Działania powinny być dynamicznie i pod presją czasu.

Wyróżniamy 5 etapów wdrożenia start-up

  • Strat
  • Zwykle polega to na tym, że znajdujemy potrzebę, coś nie działa i my szukamy rozwiązania. Samo znalezienie nie wystarcza, musimy się jeszcze dowiedzieć czy ktoś korzysta z naszych rozwiązań oraz czy ktoś nam za to zapłaci.
  • Powstaje MVP – Minimum Viable Product – czyli produkt – prototyp
  • Produkt Market Fit (BMF) – sprawdzamy czy ktoś już nie rozwiązał ten problem, czy ten produkt jest potrzebny, czy na rynek jest dla niego za szybko.
  • Następuje skalowanie w tym momencie dopiero poszukujemy inwestora lub innego środka finansowania (kredyt, czy środki z Unii Europejskiej)
  • Exit – wyjście inwestora, odkupienie udziałów.

Moje myślenie trochę się zmieniło, byłam przekonana, że dobry pomysł wystarczy, jednak potrzeba jest analiza rynku, biznesplan, no i dużo pieniędzy 🙂

Według Łukasz Ozimka, Startup nie zabija brak produktu ale brak klientów.

Statystyki Start-up:

wiek 30-35 lat, wyższe wykształcenie,

1/3 to kobiety,

28% zatrudnia obcokrajowca (głównie Ukraina)

1/5 ma w zespole naukowca

Finansowanie:

  • Inwestor, należy dokładnie przeanalizować umowę i pamiętać, że będzie on chciał na tym zarobić.
  • Środki z Unii Europejskiej, są specjalne firmy, które się tym zajmują, jednak ilość przyjętych wygranych wniosków jest niewielka
  • Kredyt – spotkanie, jak przypuszczam 😉 było promocją Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, proponuje ona kredyt na preferencyjnych warunkach

 

Tylko niewielkiemu procentowi Start-up udaje się rozpocząć biznes w ten sposób. Problemem jest nie tylko nie przeanalizowanie potrzeb rynku, ale również zbyt szybkie poddanie się. 

startup 169x300 - Czy warto być START-UP?stratup2 169x300 - Czy warto być START-UP?stratup1 169x300 - Czy warto być START-UP?

 

Udostępnij

Brak komentarzy

Pozostaw komentarz Anuluj odpowiedź

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • Wskaźnik ROI 27 stycznia, 2023
  • Marketing na Pinterest. 19 stycznia, 2023
  • Customer Experience. 17 stycznia, 2023
  • Punkty styku klienta z marką. 12 stycznia, 2023

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie
Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.
Ustawienia cookiesAkceptuję cookies
Zarządzaj zgodami

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT