efekt czystej ekspozycji

Efekt czystej ekspozycji

Jak wiadomo marketing czerpie wiedzę z psychologii. W końcu jego celem jest oddziaływanie na klienta – wywoływanie w nim określonych emocji, czy sprawianie, że podejmie konkretne decyzje.


👉 Jedną z takich „sztuczek” jest efekt czystej ekspozycji. Zgodnie z nim mamy większą skłonność do pozytywniejszej oceny bodźców, z którymi częściej mamy kontakt. Więc spośród różnych rzeczy wybierzemy te, które są nam znane.


Co ciekawe, warunkiem koniecznym do wystąpienia tego zjawiska nie jest wcale świadomość, że już mieliśmy styczność z danym bodźcem, zatem można mówić o pewnych, nieświadomych mechanizmach wpływających na podejmowane przez nas decyzje.


✨ Jak to się ma do marketingu?
Nie bez powodu marku posiadają charakterystyczne logo, slogan i kolorystykę. Dobrze wiedzą, że klienci właśnie na podstawie stopnia znajomości niektórych cech mogą wybrać ich markę spośród innych, mniej znanych i promowanych.


✨ Dlaczego to działa?
Często w obliczu nowych sytuacji czujemy lęk i zagubienie, a konieczność podjęcia decyzji, gdy mamy duży wybór jest przytłaczająca. Automatycznym rozwiązaniem wydaje się nam więc wybór znanego bodźca. A im częściej mieliśmy z nim styczność, tym bardziej wzrasta nasz poziom zaufania, bezpieczeństwo, a jednocześnie spada poczucie zagrożenia.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

efekt czystej ekspozycji

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *