|

Po co tworzyć spójną identyfikację wizualną?

Identyfikacja wizualna to wizerunek typowy dla danej marki. Składa się na niego wiele różnych działań oraz elementów graficznych jak np. logo, plakaty, ulotki.

Tym, co charakteryzuje identyfikację wizualną, jest korzystanie we wszystkich materiałach firmowych z jednolitej kolorystyki, czcionki, znaków itp.

❓ A po co to wszystko?
Spójny wizerunek jest jedną z metod budowania rozpoznawalności marki, kreuje określony obraz i wpływa na wyobrażenia odbiorcy. Dodatkowo często łatwiej jest zapamiętać i rozpoznać samą szatę graficzną niż nazwę. To metoda na wyróżnienie marki na rynku, a odpowiedni dobór elementów wpływa na tworzenie pozytywnych skojarzeń, zaufania oraz sympatii.

❓ Jak się w tym nie pogubić?
System identyfikacji wizualnej często jest bardzo złożony, tym bardziej, gdy marka zaznacza swoją obecność na wiele sposobów (np. ma wiele produktów, jest obecna w mediach społecznościowych, posiada dużą ilość materiałów reklamowych).
W celu usystematyzowania wszystkich części składowych warto utworzyć księgę identyfikacji wizualnej, w której zostaną zaprezentowane i opisane wszystkie informacje związane z wizerunkiem firmy. Dzięki temu zawsze można zerknąć do niej po wytyczne, co znacząco ułatwia i przyspiesza pracę nad nowymi materiałami.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *