marketing wirusowy
|

Jak odnieść sukces za pomocą marketingu wirusowego?

Marketing wirusowy (viral marketing) to jedna ze sztuczek marketerów, której rezultatem jest przekazywanie dalej informacji lub treści na temat promowanej marki przez odbiorców.


Taki efekt jest możliwy dzięki takiemu przygotowaniu kreatywnych materiałów, które dadzą klientom jakąś wartość (np. wiedzę, humor) na tyle istotną, że będą chcieli się nią podzielić ze swoimi bliskimi.


W ten sposób, z wykorzystaniem stosunkowo niedużego nakładu finansowego, komunikat ma szansę rozprzestrzenić się niczym wirus do szerokiego grona odbiorców.
Historia marketingu wirusowego sięga dawnych czasów, jednak postęp technologiczny i swobodny dostęp do mediów społecznościowych znacznie zwiększył skalę tego zjawiska. Obecnie znacznie łatwiej dotrzeć z informacją do odbiorców w różnych zakątkach świata, nawet za pomocą organicznych działań promocyjnych (tj. bezpłatnych). Odpowiednio przeprowadzona kampania reklamowa może tylko zwiększyć zasięg działań.


Co się sprawdza w viral marketingu?
👉kontekst humorystyczny
👉wykorzystanie RTM (marketingu czasu rzeczywistego)
👉dystans do siebie
👉jakościowy obraz oraz dźwięk
👉bohater reprezentujący grupę odbiorców
👉ciekawa historia
👉uderzanie w ,,czułe punkty’’ grupy docelowej
👉dawanie rozwiązania problemu
👉chwytliwy slogan


Zapraszamy!

marketing wirusowy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *