|

Tik tok dla biznesu

Świat się zmienia, a wraz z nim Social Media. Nie pamiętamy, kiedy pojawił się Facebook, niektórzy może wiedzą, że kiedyś mówiono, że Instagram jest dla dzieci. Dziś wiadomo po tym, jak szybko rozwija się Tiktok, a Facebook i YouTube stawia na krótkie filmy, że następuje era filmowa. Nazywa się to nawet „tiktokizacją” 😉

❓Zapytamy więc ilu z Was uważa, że to kanał dla dzieci z memami?
Przypominamy również, że tak mówiono również o Instagramie 😉

❗Druga obiekcja, ale moja branża tam się nie nadaje…
Opowiemy więc Wam o pewnym ośrodku uzależnień, który mieliśmy przyjemność obsługiwać jako agencja Social Media.
Kto uwierzy, że krótkie filmy o uzależnieniu będą oglądane na Tiktoku? A jednak w pół roku udało się zbudować 10 tysięczną, zaangażowaną społeczność i to się nie zatrzymuje 🤭

Co zyskał Ośrodek?
Są pierwsi na Tiktoku, przed konkurencją, rozpoznawalność marki i oczywiście klientów.
Na Tiktok przechodzi dojrzałe pokolenie, szukać zabawy… i wiedzy. Tym samym pojawiają się firmy i eksperci, psychologowie, psychoterapeuci, jogini, marki od rozwoju osobistego.

Czy Twoja branża ma tam szansę? My nie wierzyliśmy. Strategia, interesujące filmy, wyróżnienie i był sukces, a niespodziewany, tym bardziej cieszy 🤗 Tik tok jako aplikacja bije rekordy popularności wśród różnych grup wiekowych, ponieważ jego algorytm został tak zaprojektowany, aby jak najdłużej zatrzymać użytkowników w aplikacji, a krótki format wideo nie wymaga szczególnej koncentracji uwagi.

 

Zdecydowanie zachęcamy do założenia konta firmowego na platformie Tik tok, ale jednocześnie chcemy dać wam kilka wskazówek:

👍 Tik tok to nie tylko tańce, śpiewanie i realizowanie „trendów”. Nie trzeba tego robić, żeby dotrzeć do odbiorców (a wręcz czasem jest to niewskazane!). Działaj w zgodzie ze sobą, nie umiesz tańczyć? Nie tańcz, bo inni to robią.
👍 Pamiętaj, że nie liczy się ilość obserwujących, a jakość! Otwierając konto biznesowe, chcesz przecież trafić do swojej grupy docelowej, prawda?
👍 Warto dostosować treści do branży — czego szukają Twoi klienci? Jakie mają problemy? Co ich ciekawi? Daj im jakąś wartość, a zbudujesz sympatię i zaufanie do marki!
👍 Aplikacja ma dostarczać rozrywki, ale jednocześnie daje możliwość pokazania się w roli eksperta. Opowiedz o zagadnieniach z Twojej branży w angażujący, nieszablonowy sposób. Warto wykorzystać pasującą muzykę oraz dostępne efekty i filtry — to metoda na przykucie uwagi.
👍 Stosuj hasztagi związane typowo z Twoją marką. Algorytm będzie wiedział, jakiemu odbiorcy pokazać Twój content.
👍 Nie koncentruj się na sprzedaży. Nikt nie chce oglądać platformy reklamowej. Pierw daj jakąś wartość, zbuduj zaufanie i sympatię, dopiero później „przemycaj” treści sprzedażowe.
👍 Nie wiesz co nagrywać? Czasem warto poszukać inspiracji u innych branż (ale nie kopiować!), jednak zawsze interesującym pomysłem jest np. pokazanie kulis swojej pracy, ciekawostek branżowych, porad.
👍 Zastanów się, jaki Twój film ma cel – co chcesz przekazać? Co chcesz dać od siebie? Co chcesz zmienić w ludziach?
 

Regularna aktywność na Tik toku jest czasochłonna, jednak pamiętaj, że inwestujesz swój czas, żeby rozwijać markę!
 

A jeśli potrzebujesz wsparcia, to zapraszamy!
 

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy
www.coachbiz.pl
 
tik toktiktok,

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *