coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Branża psychologiczna i rozwojowa
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Branża psychologiczna i rozwojowa

Blog

O mnie /  Blog
 
ekpert
Marka osobista i firmy

Jak być ekspertem w swojej firmie?

  • Katarzyna
  • 27 listopada, 2017
  • jak prowadzić firmę

Jak być ekspertem w swojej firmie?

Dziś wpis, który jest kontynuacją sobotniego postu.

Jak poradzić sobie z porażką?

Webinar za webinarem, szkolenie za szkoleniem, ekspert za ekspertem (następny Katarzyna :P), wszyscy mówią jak prowadzić biznes, żyć, a Ty nie wiesz już kogoś słuchać.

Twój rozwój

Nic nie jest złego w szkoleniach, nauce i rozwoju. Poszerzanie wiedzy, powiększanie horyzontów czy zmiana perspektywy, szukanie inspiracji jest pozytywne i potrzebne.

Ważne  jest żeby w tym wszystkim nie zagubić własnej tożsamości. Jeśli prowadzisz firmę to Ty jesteś odpowiedzialny za wszystkie decyzje,  nawet jeśli zatrudnisz doradcę, to konsekwencję decyzji będziesz ponosić Ty. Nic nie zmieni wskazanie winnego jeśli coś się nie powiodło, to Twoja firma i finanse 🙂

Nie da się w tym wypadku przerzucić odpowiedzialności na innych.

Jestem ekspertem w swojej firmie

Dlatego pamiętaj, że masz prawo nie zgadzać się z kimś, nawet jeśli to jest największy ekspert na świecie. Zawsze masz prawo mieć inną wizję, ponieważ to Ty jesteś odpowiedzialny za Twoją firmę. Już to pisałam, że jeśli coś się sprawdza u innych, niekoniecznie może sprawdzić się u Ciebie. Co więcej nie powiedziane jest, że nie wymyślisz własnej strategii marketingowej, a już wspomniałam, wygrywają Ci co są pierwszy i po nich się kopiuje, a nie Ci co naśladują innych. Nie piszę tu żeby  zamykać się i ograniczać się do własnego ego. Tylko o nie zapominaniu zadania sobie pytania, wśród natłoku informacji, o to czego ja właściwie chcę.

Ryzykowania i odwagi w podejmowaniu decyzji dobrych dla Twojej firmy i brania za nich odpowiedzialności.

Rozsądna odwaga

Kiedyś szukając mieszkania, spotkałam jednego mężczyznę, który sprzedawał mieszkanie wraz z całym dobytkiem i przeprowadzał się do Poznania, z powodu nowej pracy.

– nie boi się Pan, tak wszystko zostawić? – zapytałam

–  kto nie ryzykuje nie pije szampana – odpowiedział

Do dziś mój rozsądek nie pozwala mi czasami podejmowania tak ryzykownych decyzji.

Jednego jednak się nauczyłam, to ja jestem odpowiedzialna za moją firmę, to ja ją kreuję, nie mam na kogo zrzucić odpowiedzialności. Dlatego ja podejmuję decyzje, czasem ryzykowne, czasem zdroworozsądkowe i są one moje.

Nie daj sobie wmówić innym, że do czegoś nie dojdziesz, że Twoje postępowanie jest niewłaściwe, ryzykuj jeśli tak podpowiada Ci intuicja, zachowaj rozsądek, jeśli uważasz, że to najlepsza decyzja.

To Twoja firma, Twoje decyzje i  Twoja odpowiedzialność.

Czytaj więcej
Udostępnij
Brak komentarzy
Emocje, inteligencja emocjonalna, Rozwój osobisty

Jak poradzić sobie z porażką?

  • Katarzyna
  • 25 listopada, 2017
  • niepowodzenie, porażka

Jak poradzić sobie z porażką?

Ludzie są moją inspiracją i dlatego jest Coachbiz i będę do tego wielokrotnie wracać.

Dziś wpis pod wpływem miłej wizyty, która myślę nie tylko mojej  rozmówczyni mam nadzieję pozwoliła co nie co zrozumieć, ale też dużo dała mi, utwierdziła w przekonaniach dlaczego.

Czasami w życiu nie jest prosto

Bohaterka nie mogła odżałować 1 roku działalności firmy, strategia wymyślona przez kogoś nie powiodła się.  Mówiła musi przejść żałobę. Wiecie co byłam w tym samym punkcie i opowiedziałam jej swoją historię.

Partner biznesowy z którym współpracowałam przyszedł do mnie pewnego dnia i powiedział, że w cenniku był błąd i mam mu zwrócić 15000 PLN, sugerował, że ja nastawiłam pracowników, żeby celowo tak  poprawili cennik, żebym nienależnie się dorobiła.

Szok, nigdy bym się do czegoś takiego nie posunęła, niedowierzanie, żal, bunt, jak tak mogą. Ano mogą, kto im zakaże 🙂

Nieco ochłonęłam, bojąc się rozwiązania umowy, podpisałam ugodę i zgodziłam się na zwrot 400o PLN.

Po dwóch tygodniach i tak mi ją  wypowiedzieli 🙂

Przez miesiąc nie mogłam poradzić sobie z sytuacją, myślałam: tylko mi to się przytrafia, jak  tak można  postępować, nie poradzę sobie.

Aż w końcu przyszedł dzień 26 i otrzeźwienie.  Zajęta rozpamiętywaniem, nie wysłałam ważnych deklaracji, a należało to zrobić do 25 i straciłam 2500 PLN. W pierwszym momencie kolejna frustracja,  w drugim śmiech i pobudka :).

Taki bodziec był mi potrzebny.

Na następny dzień zadzwoniłam do innego Partnera, zupełnie nie wierząc w sukces, ponieważ myślałam, że niezbyt za mną przepada, ale nie miałam nic do stracenia,  spotkało mnie zaskoczenie, ponieważ powiedział, że mi pomoże. Podpisałam umowę. Myślimy czasami, że to już koniec, ale życie ma swój własny plan, wystarczy zaufać 🙂

W następnych miesiącu powstał Coachbiz, a ja zyskałam nową pasję, nowe cele i spełnienie.

Czy to moja porażka, nie, ja uważam to za moje zwycięstwo.

Jak poradzić sobie z porażką

Szkoda czasu na rozpamiętywanie

Teraz napiszę coś co wydaje mi się ważne. Dziś wiem, że po pierwsze szkoda czasu na żałowanie rzeczy, które “popełniliśmy”. Stało się. Nigdy nie wiemy po co była ta lekcja, jak dla mnie inspiracją do zmian. Nie warto również teraz wyrzucać sobie, że byłam niemądra, zmarnowałam tyle czasu, straciłam tyle pieniędzy. Co to zmieni, nic. Tak na ten moment miało być, a Ciebie na tyle stać, zaakceptuj to. Nie byłaś  słaba, niemądra, gorsza, po prostu tak się stało, a jeśli Ci to nie odpowiada to zmień, chyba, że chcesz zostać w tej aurze, to też będzie Twoja decyzja i nikomu nic do tego.

Po drugie jeśli już dojdziemy do tych wniosków, czy nie szkoda marnowania kolejnych minut na dalsze rozpamiętywanie. Te cenne sekundy i całą energię możemy poświęć na coś innego, nowe otwarcie, zmiany i nadzieję na ekscytujące wyzwania.

Czytałam kiedyś post osoby, która obecnie z powodzeniem sprzedaje  kursy. Szkoliła się, a jeden ze znanych doradców i szkoleniowców powiedział jej, że ta strategia się nie uda. Przez pół roku wierzyła mu i nie zrealizowała swojego projektu, dała sobie wmówić, że nie da rady. Dziś jest inspiracją dla 1000 młodych kobiet. Nie ogląda się już na przeszłość, tylko idzie na przód.

Jak poradzić sobie z porażką, wyciągnąć z niej wnioski i siłę na kolejne otwarcie. Nie traktować to jako porażkę tylko cenną lekcję i motywację do nowych zadań. Nie oglądać się za siebie, tylko pójść dalej, odpuścić. Nie mówię, że to jest proste, kto powiedział, że będzie łatwo, nikt nie da Ci gwarancji, ale jeśli nie próbujesz na stracie przegrywasz.

Tego z całego serca Ci życzę.

 

Czytaj więcej
Udostępnij
1 Komentarz
reklama-na-fb
Social Media

9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku 

  • Katarzyna
  • 24 listopada, 2017
  • jak reklamować się na facebook

9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Korzystanie z guziczka promuj post (nie chcemy dotrzeć do każdego odbiorcy, „który lajkuje wszystko jak leci”, tylko znaleźć najlepszą grupę docelową).

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Nie wybieranie grupy docelowej pod względem zainteresowań, lokalizacji, płci, wieku.

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Wybieranie zbyt dużej grupy docelowej.

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Nie kadrowanie reklam, każde urządzenie (tablet, mobile, komputer, reklama z boku) wyświetla reklamę inaczej. Na każdym należy sprawdzić jak wygląda. Teksty przesunąć, bo reklama w widoku jest mniejsza, dopiero po kliknięciu widać cały obraz (ale większość odbiorców nie dociera do tego punktu;)). Później okazuje się, że głowa jest ucięta, co wygląda niezbyt zachęcająco 1f642 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku 🙂.

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Brak emotikon, reklama jako zlepek tekstu, reklama sprzedażowa, brak tekstów angażujących odbiorcę, brzydka, niedopracowana grafika. Facebook to portal rozrywkowy. Nikt nie przychodzi tu, żeby oglądać nudne reklamy 1f609 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku 😉 Masz 1 sekundę na zainteresowanie odbiorcy, zanim nie przewinie do następnego postu i który nie znosi reklam. 1f621 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku 😡

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Nie zmienianie reklamy, tekstu do reklamy czy zdjęcia. Muszę to napisać, ponieważ to jest straszne, zauważyłam, że nawet te osoby, które nazywają się marketingowcami, ciągle „tłuczą” tę samą reklamę. To się nie sprawdza, zmieniaj, bo to się nudzi (przynajmniej mi 1f609 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku 😉). Jest naprawdę dużo możliwości, reklama karuzelowa, film czy post.

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Nie sprawdzanie statystyk, które pokazują nam, co nie działa, kto klika i pomaga nam zrobić następną, lepszą reklamę.

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Nie robienie kilku różnych zestawów reklam, na inne grupy docelowe i z inną wizualizacją, testowanie ich i wyłączanie, tej z najgorszymi wynikami czy za drogiej.

2714 - 9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku Zbyt duża lub zbyt mała częstotliwość reklam.

Czytaj więcej
Udostępnij
Brak komentarzy
Reklama_Facebook
Social Media

Popełniamy reklamy na FB

  • Katarzyna
  • 23 listopada, 2017
  • reklama na facebook, reklama na FB

Jedni kupują motory po 40, a ja oglądam reklamy 😀

Każdy ma swój kryzys wieku średniego 😉

Reklamy na FB

Wszędzie możecie usłyszeć, Facebook to platforma rozrywkowa, ciężko tam sprzedawać, powinno się budować jedynie relacje. Więcej, sama to niedawno pisałam 😉

Według mnie, jest jeden wyjątek. Reklama zawsze trafi do osób zainteresowanych, jeśli dobrze wybierzesz swoją grupę docelową , co oczywiście nie oznacza, że zawsze ją sprzedaż. Jeśli jednak znajdziesz ludzi którzy mają problem, a Ty jesteś rozwiązaniem, reklama będzie skuteczna.

Tak właściwie uznaje się za błąd kierowanie reklamy bezpośredniej. Reklama powinna być rozłożona na cztery etapy.

  • poznaj mnie,
  • polub mnie,
  • zaufaj mi,
  • a dopiero na samym końcu zapłać mi.

Tak więc robiąc reklamę na FB, dobrze jest zacząć od postów zasięgowych, przedstawiających Cię, później postów, które pozwolą Cię poznać, zaufać, polubić, a sprzedaż powinna być ostatnim krokiem.

Tak prowadzona reklama jest najbardziej efektywna.

Co jednak gdy nie mamy tyle czasu, albo pieniędzy, na tak dużą ilość reklam?

Powtórzę,  według mnie i  moich doświadczeń, jeśli dobrze określisz  swoją grupę docelową, znajdziesz osoby, które mają problem, a Ty jesteś dla nich rozwiązaniem, reklama się sprzeda, jednak  powinna być przemyślana i błyskotliwa.

Jak tworzyć reklamy na FB?

Wbrew pozorom to nie jest takie proste.

Często stosowanym sposobem jest reklamowanie na tak zwany landing page, gdzie za przekazaną wartość np. zapis na webinar, czy darmowy PDF do pobrania zbiera się adresy mailowe (leady). Następnie nawiązuje się kontakt i relację przez mail.

Codziennie, mając zasypaną skrzynkę spamem, mam ambiwalentne zdanie na ten temat i cóż ja mam jeden mail ma takie okazje, nie za bardzo go też przeglądam :). Jednak badania marketingowe wskazują, że e-mailing jest jedną z efektywniejszych form sprzedaży, ale Ty oczywiście nie musisz być jak inni i możesz szukać swojej drogi. Bo to, że ktoś tak powiedział, nie znaczy, że to dobrze ;). Szukaj swoich dróg. Wygrywają Ci, co się wyróżnią i będą pierwsi.

Na co zwrócić uwagę?

Zdjęcia z darmowych serwisów

Masz 1-2 sekundy na przyciągnięcie uwagi Twojego potencjalnego klienta, zanim przewinie do następnego postu. Grafika lub film muszą być bardzo dobre, przeciągające uwagę, dynamiczne, działające na emocję. Uważaj na zdjęcia z darmowych serwisów. Przykład z Black Friday. Większość niestety włącznie ze mną skorzystała z tego samego zdjęcia, czarno-czerwonego z napisem Black Friday, no słabo to wyglądało.  Mimo wszystko wyciągnęłam wnioski, następnym razem sama zrobię grafikę. Naprawdę czasami jest lepiej kupić  zdjęcie, zrobić własne lub poświęcić czas na zrobienie grafiki.

Nie sprzedawaj nachalnie

Nikt nie lubi nachalnych sprzedawców. Jeśli do mnie ktoś dzwoni z ofertą, to z zasady powiem nie. Nie sprzedawaj, rozwiązuj problemy i zaspakajaj potrzeby. W sprzedaży trzeba również zachować klasę. Posłużę się dość znanym przykładem, doktor, który ma w nazwisku imię Grześ 😉 W momencie, kiedy przyszedł z reklamą  bonów na święta na swoje kursy, autentycznie mimo, iż Facebook to treść pisana, czułam zażenowanie niektórych odbiorców 😉

Wyróżnij się

Prosty przykład – sprzedaż kursów, wszyscy sprzedają swój wizerunek, czyli zdjęcie własnej osoby. Tego jest tak dużo, że nikt już nie zwraca na to uwagi. Chyba, że ktoś zrobi coś innego.  I tak pewnego dnia jedna z Pań do reklamy swojego kursu wstawiła swoje zdjęcie z pięknym psem :). Miała 40 polubień i kilkanaście serduszek. Sama byłam zaskoczona :). Mnie zainteresowała.

Zobacz ile jest reklama ze zdjęciem z komputerem i FB w tle, setki i każde wygląda tak samo.

Reklama nie musi być płatna

O tym przekonuję się każdego dnia. Czas na przykład. Grupa start up na FB i post jednej z firm, krytykujący inicjatywę start up, kierujący na ich bloga, wywołał dyskusję na 100 komentarzy, nawet nie przeszkadzało, że część uczestników zorientowała się, że to zwykła reklama, a twórca sam się do tego przyznał.

Zmieniaj reklamy

Naprawdę nikt nie chce oglądać to samo, kilka razy dziennie .  Jest taki pan od marketingu, który ciągle reklamował do pobrania plik pdf , jak określić idealnego klienta. Większość już to widziała, ja chyba z 17 razy, to po co w kółko to samo “puszczać”. No chyba, że celem jest zapamiętywalność, no więc ja już pamiętam;).

Angażujące treści

Reklama jako ściana tekstu jest omijana przez odbiorców, ponieważ po pierwsze widzi, że wpis jest sponsorowany, a dodatkowo ma dużo czytać. Treść musi być intrygująca. Uwielbiam reklamę jednej z agencji reklamowej, która zaczyna się jakoś tak

Twoja reklama na Facebooku jest bardzo dobra, a sprzedaż wysoka, gratulujemy. Jednak nie?

czy innej:

Jak mi szkoda ludzi, którzy tracą pieniądze na złe reklamy na Facebook

Ten drugi przykład może nieco negatywny, ponieważ nie za bardzo obraża się potencjalnych Klientów ;), ale na pewno przykuł uwagę. Nie przeleciał w dół z resztą innych postów.

Zbyt dużo treści na zdjęciach

Zdjęcie musi być przejrzyste, powinno być na nim logo, strona www, hasło reklamowe. Facebook co prawda zniósł wymóg co do tego, że treści może być 20%, lecz takie reklamy są droższe i mają gorszy zasięg.

 

 

Reklama to poezja marketingu, jest wszechobecna, więc odbiorca jest na nią uodporniony.  Zaplanuj więc ją, opraw, wymyśl strategię, poświęć jej chwilę, zastanów się co może być zaskakujące i może wpłynąć na Twojego Klienta. 

 

 

Czytaj więcej
Udostępnij
Brak komentarzy
Fanpage
Social Media

Jak prowadzić fanpage na Facebooku

  • Katarzyna
  • 22 listopada, 2017
  • facebook, jak pisać posty na FB, posty na facebook

Jak prowadzić fanpage na Facebooku

Prowadzenie swojego profilu na Facebooku nie jest wbrew pozorom dla wszystkich takie proste. Często widzę zrezygnowanie i skargi na brak reakcji fanów.

Przede wszystkich należy podkreślić, że nieaktualny fanpage jest mniej korzystny niż go brak. Ostatnio nauczyciel z matematyki mojej córki, nie kojarząc jej, powiedział, niech Pani poczeka, zobaczę ją na Facebooku;)

Wtedy pomyślałam o zgrozo 🙂

Zastanów się więc ilu potencjalnych klientów, kontrahentów, sprawdza Twój profil nie tylko ten firmowy. Zadbaj więc o swój wizerunek w sieci i zastanów się co upubliczniasz prywatnie.

Szczerze sprawdzając firmę, z która chcę podjąć współpracę, najpierw wpisuję czy nie złych opinii w Google, następnie badam jej profil firmowy. Co pomyślisz o firmie, która ma ostatni post z przed 6 miesięcy? Nie ma nic do powiedzenia, czy już zbankrutowali, albo może mają kłopoty finansowe? 😉

Jak prowadzić fanpage na Facebooku?

Często poleca się zrobienie sobie terminarza tematycznego, gdzie zaplanujesz posty i nie będzie się martwił co dodać w kolejnym tygodniu.  Możesz planować  posty bezpośrednio na facebooku.

Jak często pisać posty?  Ostatnia moda, podobno nie tak często. Ja jednak uważam, że to zależy od grupy docelowej jaką masz, musisz  się niestety wykazać  intuicją.

Kiedy publikować? To również zależne jest od Twojej grupy docelowej, moja bywa rano jak wstaje i wieczorem 🙂

Jakie posty publikować?

Posty o tematyce Twojej firmy. Nie posty w rodzaju, piątek, piątunio, czy miłego dnia (przy najmniej nie zbyt często:), ale posty, które po pierwsze wzmacniają wizerunek firmy, którą reprezentujesz, oraz posty, dzięki którym nawiązujesz relacje. Posty niewymuszone, autentyczne. Mój klient wie, kiedy “wrzucam” coś bo wydaje mi się, że muszę 😉 Ja widzę to po statystykach ;). Wartościowe wpisy są w cenie, a nie posty, które są spamem.  Zadbaj więc o jakość i różnorodność, ładną grafikę czy filmy. Opisuj zdjęcia i linki (jeśli coś niedobrze się wyświetla). Nie kupuj fanów, stworzona taka grupa docelowa nigdy nie będzie Twoim klientem. Pisz raczej krótkie posty, ponieważ niestety coraz mniej lubimy i mamy czas czytać. Nie polecam również postów tak zwanych “żebrolajków”, czyli daj lajka jeśli się podobało.

Pomysły na posty

  1. Posty potwierdzające Twoją wartość  jako eksperta. Publikuj krótkie artykuły, prezentując wiedzę jaką posiadasz, dziel się nią. Przedstawiaj fotorelacje z osiągnięć, eventów, pokazów, szkoleń, które organizujesz, akcji charytatywnych.
  2. Posty dokumentujące Twoją pracę. Czyli kosmetyczka czy fryzjerka zdjęcia stylizacji przed i po. Szkoła języka angielskiego, filmiki z lekcji pokazowych.
  3. Posty budujące relacje i ocieplające wizerunek.  Pamiętaj, że tam po drugiej stronie jest człowiek, który ma emocje i naprawdę, dobrze zareaguje, jak pokażesz siebie w pracy, czy wigilii pracowniczej. Chcemy wiedzieć, że po drugiej stronie jest człowiek, któremu zależy na nawiązaniu relacji. Chcemy zobaczyć sympatyczną załogę, nie automaty piszące sztuczne posty. Ostatnio wielkie moje zdziwienie wywołała u mnie duża reakcja na  post, z zwyczajne zdjęcie rogala na Marcinki i zaproszenie moich Klientów na poczęstunek :).
  4. Cytaty, to bardzo często używany rodzaj postów, ja osobiście wolę, jak ktoś ma odwagę pisać własne sentencje :).
  5. Filmy i zabawne zdjęcia związane z Twoją branżą. Pamiętaj ludzie przychodzą na Facebooka po rozrywkę. Możesz taką dać, jeśli Twoja branża na to pozwala. Osoby prowadzące jednoosobową działalność mogą sobie pozwolić na więcej niż duża korporacja.
  6. Nie pisz bez  przerwy postów sprzedażowych. Facebook to platforma rozrywkowa, nikt nie przychodzi tu żeby kupić.
  7. Posty punktowane np. 7 rzeczy, które nie powinieneś robić, żeby nie wysuszać włosów.
  8. Organizuj konkursy i gry, pewnie sam lubisz coś wygrywać. Proponuję jednak  zrobić to dopiero jak Twoi fani będą zaangażowani, przykro byłoby nie mieć odzewu ;).
  9. Opisywanie inspirujących historii, nawet z pewną dozą tajemniczości, zagadki
  10. Transmisje na żywo, webinary, to jest  w obecnym czasie bardzo popularne.
  11. Posty z materiałami, czy szkoleniami w formie e-book czy audiobook.

Podsumowanie

To moje osobiste zdanie, możesz się zgodzisz lub nie,  ale uważam, że żadna agencja nie poprowadzi Twojego fanpege’a tak dobrze jak Ty sam. Jak więc prowadzić fanpage na Facebook? Jeśli piszesz post, rób to jakbyś rozmawiał z drugim człowiekiem. Jeżeli chcesz jakiejś reakcji napisz  o tym w poście, wezwij do działania np. napiszcie co o tym myślicie w komentarzu. Pamiętaj, że Facebook obcina zasięgi, żeby zachęcić nas do reklamy 😉  Tak więc część Twoich postów nie pojawia się w aktualnościach. Dlatego czasami firmy stosują boty na messengera informujące o nowym wpisie. Nie przesadzaj jednak z tym, żebyś nie był uznany za spamera.  Faceobook nie bardzo też lubi Youtube, więc jeśli chcesz mieć większą ilość wyświetleń lepiej film zapisać i dodawać stacjonarnie. Sprawdzaj konkurencję, ale nie kopiuj jej, tylko szukaj natchnienia. Odpowiadaj na komentarze, nie tylko “likem” czy serduszkiem, ale rozmawiaj ze swoim odbiorcą. Parafrazuj wypowiedzi w komentarzach, oznaczaj rozmówców, chwal za odpowiedzi.

Nie pisz w formie bezosobowej, otwieraj się na ludzi, jeśli jesteś optymistyczny i szczery, ludzie tak Cię odbiorą. Nie martw się, że nie masz komentarzy. To, że ludzie nie komentują nie znaczy, iż nie czytają i nie zaczynają ufać i Cię  lubić. Na pewno zauważą Twoją niepewność i panikę, a już “na bank” to, że przestałeś pisać. Sprawdzaj statystyki, będziesz wiedział, co się podoba Twojej grupie, a co nie. Pamiętaj, że często ludzie obserwują Cię jeśli Ty zdiagnozowałeś ich problem i znalazłeś jego rozwiązanie. Konsekwencja i zdeterminowanie na pewno przełoży się na wynik.

Poza tym łam reguły i bądź spontaniczny, nic na siłę. Ja nie planuję postów, z zbyt dużym wyprzedzeniem, wiem, że mój  post na gorąco jest po prostu lepszy.

To do pracy, trzymam kciuki i powodzenia. 🙂

 

 

Czytaj więcej
Udostępnij
Brak komentarzy
kolory_marki
Social Media

Jaki kolor wybrać przy tworzeniu marki firmy?

  • Katarzyna
  • 21 listopada, 2017
  • kolor loga, kolory w marketingu, marka osobista

Jaki kolor wybrać przy tworzeniu marki firmy?

 

Wiele można przeczytać o marce osobistej. Dzisiaj chciałam napisać jednak o czymś innym, wydaje mi się nieco pomijanym, a mianowicie o kolorach w biznesie. Kolor strony, a w szczególności logo będzie z nami, przez długi czas, a zmiana kolorów marki jest trudna i często wymaga wielu zabiegów reklamowych. Poza tym dla naszych klientów, zmiana wizerunku może nie być dobrze odebrana. Pomyśl jak Ty gdy wchodzisz na stronę ulubionego sklepu, a tam zamiast spokojnego niebieskiego zastajesz zielony i na dodatek okienko, zapłać za zamówienie jest po prawej stronie, a nie lewej 1f642 - Jaki kolor wybrać przy tworzeniu marki firmy?🙂. Ja do dziś nie mogę się przyzwyczaić do „łowickiej” stylistyki pewnego banku:). Większość z nas lubi powtarzalność.

Jest kilka rzeczy, o których lepiej pamiętać przed wyborem koloru, stylistyki logo i strony, czyli kolorów marki firmy.

2714 - Jaki kolor wybrać przy tworzeniu marki firmy? Kolor na stronę czy logo musisz Ty też lubić. Będziesz na nią patrzył kilka razu dziennie 1f642 - Jaki kolor wybrać przy tworzeniu marki firmy?🙂 Jeśli grafik mówi Ci, pomarańczowy jest kolorem spokojnym i lubianym, ale Ty go nienawidzisz, to nie rób sobie logo w tym kolorze. Ponieważ po pierwsze, to ma przedstawiać Twoją osobę i być autentyczne, po drugie masz dobrze się czuć z Twoją wizytówką.
2714 - Jaki kolor wybrać przy tworzeniu marki firmy? Sprawdź i przeanalizuj znaczenie kolorów, spójrz na kolor czerwony, dobrze sprawdza się w przyciskach aktywizujących do działania, ale zbyt duża ilość na stronie może zniechęcić do przebywania tam użytkowników, ponieważ jest to kolor bardzo zdecydowany, a nawet agresywny. Jeśli Twoja strona nie ma ma być tak mocna w odbiorze, dobrze go zrównoważyć spokojniejszymi kolorami. Zachowaj równowagę między tym co Ty lubisz, a preferencjami użytkowników, ponieważ to oni będę Twoimi odbiorcami.
2714 - Jaki kolor wybrać przy tworzeniu marki firmy?Sprawdź konkurencję, nie rób kolejnej takiej samej strony w tej samej tonacji. W dzisiejszych czasach, konkurencja jest wszechobecna, a Twoją jedyną szansą jest wyróżnienie się.

Znaczenie kolorów

  • Niebieski kojarzy się z zaufaniem.
  • Czerwony, stosowany jest kiedy chcemy położyć nacisk na emocje, impuls, gorące wrażenie.
  • Biel wyraża czystość, perfekcjonalizm, spokój.
  • Żółty to kolor optymizmu, często stosowany dla ożywienie i ocieplenia kolorystyki.
  • Zieleń to barwy ekologii i również zaufania.
  • Pomarańcz to energia, ciepło i żywiołowość.
  • Czarny to autorytet i luksus.
  • Granat to kolor biznesu.

To jaki jest Twój kolor?

Czytaj więcej
Udostępnij
Brak komentarzy
pokolenie z
Social Media

Jak prowadzić sprzedaż na różne pokolenia X Y Z

  • Katarzyna
  • 20 listopada, 2017
  • pokolenie x, pokolenie y, pokolenie Z

Jak prowadzić sprzedaż na różne pokolenia X Y Z

Idąc za ciosem po ostatnim wpisie, zastanawiałam się czy różnice pokoleniowe można wykorzystać przy procesie  sprzedaży i doszłam do pewnych wniosków.

Obecnie w Polsce mieszają się różne pokolenia zwane X Y Z oraz Baby boomers

Pokolenie Baby boomers to osoby urodzone w latach 1946-1964, rzadko chcą korzystać z dobrodziejstw internetowych, często są nastawieni do nich dość wrogo. Preferują tradycyjne  kanały sprzedaży.

Pokolenie X to grupa urodzona między 1965-1979 zwana często pokoleniem PRL. Często z rozrzewnieniem spoglądająca w przeszłość. Ludzie, którzy często odrzucają świat wykreowany przez marketing z jednej strony oraz druga część nastawiona na uczucie luksusu, poprzez otaczacie się markowymi rzeczami, być może jako pozostałość po dawnych czasach i występujących w nich braku towaru. Często ta grupa ma problem ze sprawianiem sobie przyjemności zakupowych.  Sprzedaż raczej kierowałabym na emocje i rozbudzanie potrzeb.

Pokolenie Y – to osoby urodzone w Polsce między rokiem 1984 a 1997 . Z tą grupą wiąże się oswojenie nowinek technologicznych. Doskonale korzystają z dostępnych technologii cyfrowej. Podobno często mieszkają długo z rodzicami opóźniając wejście w samodzielność. Ważniejszy dla nich jest rozwój, jakość życia niż rzeczy materialne. Cechuje ich dobre wykształcenie, a przede wszystkim, cały czas dążenie do jego podnoszenia. Niestety panuje opinia, że są nielojalnymi pracownikami, sporą uwagę przywiązują do elastycznego czasu pracy. Pokolenie to jest najbardziej wykształconym ze wszystkich, z tego względu bardzo świadomym konsumentem, często bardzo asertywnym w decyzjach.  Być może sukcesem w sprzedaży będzie ukierunkowanie na pokazanie wartości i połechtania ich ego, ponieważ dla tej grupy bardzo ważne są  ambitne cele, realizacja i rozwój. Ta grupa jest dość wyspecjalizowana, często kupi dobry rower lub książkę,  a smartphon lub laptop jeśli będzie potrzebny do pracy ale znam przepadki, że  na przykład do gier 😉

O pokoleniu Z wspomniałam przy okazji innego wpisu.

http://oachbiz.pl/pokolenie-z/

Pokolenie Z nie zna czasów bez Internetu.  Jeśli im powiesz, że kiedyś nie było WiFi, to odpowiedzą ale jak to, pewnie trzeba poszukać zasięgu. Wychowani są w świecie powszechnej dostępności do wszystkiego, są bardzo roszczeniowi i przywiązani do luksu i wygody, ich  potrzebą  jest slogan “must have”. Ubrania muszą być markowe i im droższe tym lepsze. Marzenia ich to nowoczesna i ekskluzywna technologia. Sprzedaż się udaje, jeśli zakorzeni się w tym pokoleniu przekonanie, że to jest markowe i należy to mieć.

Jest to oczywiście moja subiektywna ocena i chętnie przeczytam, jakie Ty masz zdanie na ten temat 🙂

 

Czytaj więcej
Udostępnij
Brak komentarzy
Agencja Seo
SEO

Jak wybrać agencję seo

  • Katarzyna
  • 19 listopada, 2017
  • agencja seo, agencje seo

Jak wybrać agencję seo

Niestety znam przypadki, że niektóre agencje seo czyli od pozycjonowania witryny, oszukują lub naciągają swoich klientów.

Temat kilka razy przewiał się w Internecie, ja chcę napisać to od strony firmy, która sparzyła się na agencjach oraz pozycjonuje sama i wie ile to kosztuje pracy.

Biedny płaci dwa razy

Nie licz na to, że pozycjonowanie będzie kosztować 100 lub 200 PLN. To naprawdę kosztuje wiele zachodu.

Dobre seo to optymalizacja strony i tekstów. Jeśli masz sklep i powieliłeś teksty ze strony producenta, to jest duplikat content i Google wybierze ten tekst, który był pierwszy. Agencja powinna to zmienić i znam takie co to robią. Pomyśl więc ile czasu zajmie zmiana treści do 2000 produktów, tak by były unikatowe.

Marketing Content czyli pisanie wartościowych tekstów na Twoją stronę. Firma, która ma ograniczony budżet, na pewno nie napisze tekstów powyżej 300 znaków, a zaleca się 1000 i 2000. Przypuszczalnie w Twój tekst wplecie słowa kluczowe, ale będzie to w ten sposób:

Firma “Dzieckostars” jest wiodącym producentem zabawka dziecięca. 

Słowo kluczowe zabawka dziecięca jest, jest :), a że niegramatycznie, no cóż;)

Oprócz pisania treści na Twoją stronę, pozycjonowanie to zdobywanie tak zwanych backlinków i to najlepiej z wartościowych, moderowanych sssssssxckatalogów branżowych, które nie są bezpłatne.  Każdy wpis znowu powinien być unikatowy, będą chcieli to zrobić przy małym budżecie? Jeśli ma mało funduszy ograniczy się do spamerskich katalogów, forum czy blogów zewnętrznych.

Czytaj umowę

Naprawdę to nie slogan. Większość agencji będzie chciała podpisać umowę długoterminową. Zainwestowana praca musi się zwrócić, a na początku optymalizacja kosztuje najwięcej czasu. Zwróć uwagę jednak na kary umowne i okres wypowiedzenia. Widziałam umowy gdzie okres wypowiedzenia to 3 miesiące, a kara umowna to 50% wynagrodzenia. Firma, która była niezadowolona miała zapłacić 5000 PLN za taki okres wypowiedzenia.

Płatność za efekty

Przedsiębiorca myśli, super będę płacić dopiero jak będę w pierwszej 10, a co jeśli agencja używa tzw. techniki black seo, np. czyli spamowanie w niskowartościowych katalogach, pewnie i przez chwilę będziesz, ale co później?

Teraz na szczęście google zmienił algorytm, ale swego czasu, w moim przypadku, jedna z agencji musiała sprzątać spamerskie linki po innej “agencji” i myślę, że to kosztowało więcej czasu, niż je wpisywanie.

Jaka pozycja?

Z reguły umowy są tak skonstruowane, że płacisz np. 100 PLN od pozycji  3 do 10, później trochę więcej, może  120 PLN od 1 do 3. Przedstawię Ci jak wygląda  wyszukiwanie fraz.

agencje seo 300x266 - Jak wybrać agencję seo

Pierwsze 4 pozycje to płatna reklama w Adwords, później są wyniki z tak zwanego organicznego wyszukiwania, czyli to za co płacisz. Zgadnij  w ile linków klika potencjalny Klient. W pierwszy no może trzy pierwsze. Twoim celem powinno być znalezienie się na pierwszej pozycji i liczyć na to, że potencjalny nabywca wie, że pierwsze cztery to płatna reklama i ją ominie ;). Zwróć uwagę jak niska jest różnica między ceną za pierwsze trzy pozycje i za dalsze. Natomiast na 10 miejsce można się dostać, a na 1 już gorzej.

Czy pozycjonowanie Ci się opłaca?

Podam  Ci przykład. Mozolnie pozycjonowałam swoją witrynę i znalazłam się na naprawdę wysokojakościowe słowo na 9 pozycji. Byłam z siebie bardzo dumna, do czasu jak nie sprawdziłam Google search console. To słowo było w tygodniu kliknięte 2 razy. Mnie to kosztowało co najmniej 3 miesiące pracy po dwie godziny dziennie. Pomyśl gdybyś miał zapłacić teraz 100 PLN za tę frazę, słowo kosztowałaby Cię 10 PLN w miesiącu. Tymczasem używając reklamy Adwords, gdzie nigdy nie celuję na pierwsze pozycje, bo jak dla mnie za drogo, ale tak na 3-4. Wejść w jednym dniu było 30. Cena za kliknięcie 0,69 PLN.

Drugi aspekt: napisałam kilka artykułów na tak zwane pozycjonowanie na długi ogon. To są takie artykuły odpowiadające na zapytania użytkowników w rodzaju.

Jak zrobić maseczkę na twarz?

Co kupić dziecku na drugie urodziny?

Moje artykuły na długi ogon mają dziennie po 3o wyszukiwań. Poświęciłam na to 2 h. Zresztą nie oszukujmy się, ten artykuł też jest napisany na długi ogon na frazę pt. Jak wybrać agencję seo. W tytule nie postawiłam znaku zapytania, bo z reguły w wyszukiwaniach się go nie stawia ;).

Płatność za efekty ale do 500 PLN

To jest chyba moja ulubiona umowa. Stosowana przez jedną z firm z Bydgoszczy. Każda fraza ma Cię kosztować powiedzmy 120 PLN. Wybierasz 10 fraz, cieszysz się, że masz zapis, iż  zapłacisz nie więcej niż 500 PLN, myślisz sobie, super zapłacę tylko 500 PLN za aż 10 fraz. Później okazuje się że tylko 3 wypozycjonowanowe, bo resztę po co, jak budżet jest wyczerpany ;).

Żądaj raportów

I to nie tylko pozycji, ale wszystkich, które dokumentują jakie są działania agencji i mniej to zapisane w umowie.  Sprawdzaj agencję, najprostszym narzędziem jest Google search console, gdzie sprawdzisz ilość linków zewnętrznych i wewnętrznych  przyrastających do Twojej witryny, czy nie są prowadzone działania niekorzystne i naprawiane błędy np 404 strona nieznaleziona. Ucz się, nie bez powodu ciągle piszę, że niewiedza kosztuje najwięcej.

Przed podpisaniem umowy sprawdź jakie słowa kluczowe proponuje agencja

Zdarzyło mi się widzieć, podpisaną umowę na słowa kluczowe, które miały zerową wyszukiwalność. Jest dużo narzędzi do sprawdzania jakości słowa, najprostszym jest planer słów kluczowych pod Adwords (musisz założyć, ale nie korzystać, jeśli robisz to pierwszy raz, skorzystaj z darmowego bonu 200 PLN od Google, poczekaj aż przyjdzie na maila – gmail lub poproś o kontakt telefoniczny przy zakładaniu konta). Innym narzędziem jest  Google trends.

Jak więc wybrać agencję seo?

Powtórzę co znajdziesz w Internecie, nie ma złotego środka.

Myślisz sprawdzisz opinię w Internecie. Sama coś o tym wiem. Kiedyś jednej chciałam dać negatywną i zaraz po mojej negatywnej pojawiło się 10 pozytywnych przykrywając moją, prawdopodobnie napisanych przez pracowników.  W końcu mi się znudziło pisać :). Pomyślałam sobie dam na Facebooku :). To wyłączyli po mojej opinii możliwość ich dodawania. Opinia była słuszna. Jedno co uzyskałam to zgodzili się na rozwiązanie za  porozumiem bez kar.

Uważasz, że wybierzesz bardzo znaną, dużą agencję i teraz to będziesz pewien, że jak taka znana, to będą to robić dobrze. Pytanie ile firm z Twojej branży pozycjonują i którą “wypozycjonują” jako pierwszą 😉

Polecenie od kolegi. Być może koledze na przykład hydraulikowi z Wągrowca, łatwo było uzyskać top 3, ale czy przy ogólnopolskim sklepie to się uda?

Wybranie odpowiedniej agencji jest niezwykle trudne, szczerze,  ja próbowałam  4 razy. Za każdym razem byłam niezadowolona. W końcu sama się nauczyłam, a najwięcej się dowiedziałam ile to pracy kosztuje 😉

Dlatego rozumiem, że ktoś może chcieć to zlecić.

Jeśli masz wątpliwości co do wybranej agencji, skontaktuj się ze mną, przygotuję Ci raport na jej temat i sprawdzę umowę.

 

Czytaj więcej
Udostępnij
3 komentarze
Rozwój osobisty

Pokolenie Z

  • Katarzyna
  • 18 listopada, 2017
  • generacja Z, kobiety w IT, pokolenie Z

Pokolenie Z

 

Mogę napisać o konferencji organizowanej przez Nokię, kobiety w IT, nie żałuję, że poszłam. W tym dniu byłam obecna na dwóch konferencjach. Biznes Trendy i właśnie organizowanej przez Nokię. Żałuję, że nie mogłam być na całej konferencji Biznes Trendy, ponieważ mam niedosyt i nie mogę wyrazić opinii, zbyt krótki czas i nie zobaczenie wszystkich prelegentów, spowodował, że nie mogę być obiektywna. Jednak odniosę się do wyrażenia użytego na tej konferencji przez dwóch uczestników – pokolenie Z. Wydźwięk tego słowa był raczej niepozytywny, zresztą nawet sama definicja przytaczana przez Internet też raczej nie jest. Być może moje pokolenie, żyło w innych realiach i świat bez komputerów, na podwórku przy trzepaku jest dla nas wartością, a to co się teraz dzieje już nie?

Co to jest pokolenie Z?

Pokolenie Z – to pokolenie, dla których czymś naturalnym jest technologia i nie wyobrażają sobie świata bez niej. Nie przekonuje ich, że kiedyś nie było WiFi :). Nie lubi pisać ręcznie i wiedzę czerpie z Internetu, chętnie dzieli się nią przez Social Media, podobno bardzo trudno się usamodzielniają i mają trudności w nawiązywaniu relacji bezpośredniej, w odróżnieniu relacji nawiązywanej przez Internet.

Najprościej powiedzieć ta dzisiejsza młodzież :).  Czasów nie zmienimy. Fakt wszechobecności Internetu nie tylko pokolenia Z już jest. Ilu z nas, dziś nie ma Facebooka, czy nie korzysta z Internetu? Przygarniał więc kocioł garnkowi 😉

Czy pokolenie Z to określenie negatywne?

Dwa razy usłyszałam negatywny wydźwięk określenia pokolenie Z. Co więcej sama miałam takie zdanie, dopóki nie poszłam na konferencję Noki. I już nie chodzi, o to, że Nokia popularyzuje i przekonuje, że kobiety jak najbardziej mogą pracować w branży w IT. Każda z pracownic pokazywała jak spełnia się w tej branży, z pasją opowiadały o swojej pracy, a młode dziewczyny słuchały.  Co więcej w przerwach podchodziły i zadawały pytania przedstawicielkom Noki, które co ważne wszystko wyjaśniały bez patrzenia z góry i lekceważenia, pokazując swoją pasję i chętnie dzieląc się doświadczeniem jak równy z równym. Widziałam jak łamane były lody i  było budowane zaufanie w młodym pokoleniu. Młode kobiety czuły się ważne na tej konferencji, a to jest moim zdanie droga do sukcesu i dotarcia do młodego pokolenia.

Nokia przypomniała mi ważną rzecz, to my jesteśmy odpowiedzialni za młodzież. Do młodych ludzi docierać trzeba jak najwcześniej i kształtować ich. Skoro czasy są jakie są, to trzeba te narzędzia użyć. To jest nasza przyszła kadra pracownicza.  Szczerze to byłam zaskoczona tak dużą frekwencją, a jeszcze bardziej  zainteresowaniem, bo to tej pory myślałam, że jedynie czym się interesują to Snapchat, Instagram, Facebook mniej, bo tam rodzicie siedzą ;).

Czy stereotyp, że branża IT jest zarezerwowana dla mężczyzn został “obalony”?

Wiem, że można powiedzieć lekceważąco, pewnie Nokii brakuje ludzi i po to ta cała konferencja.  Ja powiem brawo Oni. Po konferencji wiem, że część młodych dziewczyn, zmieniła świadomość, że kobieta może pracować w IT, mają wiedzę, że nie jest łatwo i muszą uczyć się na przykład języka angielskiego. Dowiedziały się jak napisać CV i jak zachowywać się na rozmowach kwalifikacyjnych, ponieważ taki aspekt tam był. Starsza część uczestniczek wie co zrobić żeby się przebranżowić.

A ja uzmysłowiłam sobie, że pokolenie Z to nie tylko pokolenie Social Media, ale młodzi ludzie do których możemy dotrzeć, a nawet mamy obowiązek. Generalizowanie i lekceważenie ich  jest krzywdzące i powoduje zamknięcie się  ich na wirtualny świat, a prowadzenie dialogu, jak równy z równym, powoduje otwarcie na nowe możliwości.

Artykuł nie jest sponsorowany 😛

Właśnie trwa organizowana w ramach Światowy Tydzień Przedsiębiorczości Konferencja Konferencja "Kobiety w IT", której…

Opublikowany przez Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego na 17 listopada 2017

nokia2 225x300 - Pokolenie Z

Czytaj więcej
Udostępnij
Brak komentarzy
SEO

Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji

  • Katarzyna
  • 16 listopada, 2017
  • jak sprawdzić słowa kluczowe, jakie słowa kluczowe ma konkurencja, pozycjonowanie, seo, słowa kluczowe

Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji

  • Trochę niedoceniane narzędzie, ale dużo rzeczy można sprawdzić w źródle strony, korzystając ze skrótu na klawiaturze CTR U lub ewentualnie  używając prawego klawisza myszki i komendy wyświetl źródło strony. W treści www możliwe jest  zidentyfikowanie informacji o meta title i meta description , czyli tytule i opisie gdzie  często wplata się słowa kluczowe. Widać oczywiście tytuł w Google po wpisaniu strony, ale często jest długi i nie wyświetla się cały, więc lepiej sprawdzić w źródle. W tytule zawiera się zwykle słowa kluczowe, za pomocą, których ma być znajdowana strona. W źródle strony można poszukać również czy nie ma tekstów umieszczanych w celu prowadzenia content marketingu i pozycjonowania na tak zwany długi ogon.
  • Jeśli posiadasz konto w Adwords to możesz skorzystać z narzędzia, planer słów kluczowych. Korzystając z opcji wyszukaj słowa za pomocą wyrażenia, witryny. Tu możesz wpisać stronę konkurencji, google przeskanuje ją i zaproponuje podobne wyrażanie do stosowanych przez tę firmę.

planer slow kluczowych 300x116 - Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji

  • komenda  site: nazwastrony. Dzięki wpisania w wyszukiwarce GOOGLE słowa site z nazwą strony, możemy sprawdzić po jakich hasłach są zaindeksowane podstrony. Nie uzupełni to oczywiście Twojej wiedzy na temat słów kluczowych tej firmy, ale da Ci obraz jaka zawartość jest na stronie.
  • przydatne narzędzia do monitoringu słów kluczowych również konkurencji to: https://www.semstorm.com/pl https://moz.com/researchtools/ose/
  • Przy tej stronie, którą masz wymienioną poniżej, oprócz informacji o optymalizacji witryny, sprawdzisz również jakie na stronie są używane słowa kluczowe http://secureglass.net/seo-analizator
  • Załóż alerty google i monitoruj pojawianie się interesujących Cię słów kluczowych w Internecie https://www.google.pl/alerts

Mam nadzieję, że artykuł Ci się przydał 🙂

Jeśli masz pytania pisz do mnie 🙂

slowa kluczowe 300x199 - Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji

 

pozdrawiam

Katarzyna

Czytaj więcej
Udostępnij
Brak komentarzy
Wstecz 1 … 6 7 8 9 Dalej

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • Skuteczny copywriting — dlaczego jest tak ważny? 24 maja, 2022
  • Brand book – co to jest? 17 maja, 2022
  • Archetypy w strategii komunikacji marki. 10 maja, 2022
  • Persony — czym są i dlaczego warto je tworzyć? 4 maja, 2022

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.